Seek Postat 21 januari 2008 Dela Postat 21 januari 2008 (redigerat) Jag undrar helt enkelt om det äntligen kan vara dax att uppdatera till den nya katten? Vågar man det.. Kör Logic studio, NativeInstruments komplete 4, Addictive drums och sonalksis pluggar. Tack edit: mjukvara Redigerat 21 januari 2008 av Seek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 21 januari 2008 Dela Postat 21 januari 2008 Jag har själv kört det sedan det kom ut på min laptop och det fungerar fint! Jag väntar dock på att uppgradera på min musikdator då jag saknar drivrutiner till en extern DSP. Lycka till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 januari 2008 Dela Postat 21 januari 2008 tror inte det är ngn fara alls.. nu har företagen börjat släppa drivisar, och det kommer snart en bugfix. os x.5.01 - misstänker jag den kommer heta.. eller bara 5.1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seek Postat 21 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 21 januari 2008 Lite nyfiken nu, har suttit på en leopard skiva sen october, men inte vågat. Såg att native släppt nya drivisar till nästan alla pluggar. Uppdaterar nu. Men märks det någon större skilnad då? Sitter på en macbookpro 2,33gh 3 gig ram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 21 januari 2008 Dela Postat 21 januari 2008 tror inte det är ngn fara alls.. nu har företagen börjat släppa drivisar, och det kommer snart en bugfix. os x.5.01 - misstänker jag den kommer heta.. eller bara 5.1 10.5.1 har ju redan kommit! 😛 Nu väntar vi på 10.5.2.. det är några buggar kvar att fixa.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 22 januari 2008 Dela Postat 22 januari 2008 tror inte det är ngn fara alls.. nu har företagen börjat släppa drivisar, och det kommer snart en bugfix. os x.5.01 - misstänker jag den kommer heta.. eller bara 5.1 10.5.1 har ju redan kommit! 🙂 Nu väntar vi på 10.5.2.. det är några buggar kvar att fixa.. Ja, apple har verkligen jobbat röven av sig. Nästa uppdatering som kommer om nån vecka ligger på nästan 400MB stor 😉 Här är hela listan: http://www.applegazette.com/leopard/1052-t...es-and-updates/ Dom flesta tredjeparts har fixat kompatibiliteten med Leopard. Förutom Waves, som är bland dom största pluggtillverkare men är oxå fan är sist på jorden att göra vettig ifrån sig. Likt förbannat så folk betalat WUP och ändå har det gått 3 månader sen Leopard kom. Man undrar ju om ens Waves bryr sig att vilja ha betaversioner så att man kollar att det funkar INNAN nästa uppdatering. Jävla spån! Men annars så tror jag det är grönt att uppgradera Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
engineer Postat 22 januari 2008 Dela Postat 22 januari 2008 Kolla också att ditt ljudkort har stöd. T ex min Mbox har ännu inte fullt stöd i Leopard. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 22 januari 2008 Dela Postat 22 januari 2008 Det är först när jag går tillbaka till Tiger som jag märker hur blixtsnabbt Leopard är - och hur dödtid/väntetid framför datorn försvann! 😉 Spotlight går på millisekunder. Ändå var Spotlight i Tiger hutlöst snabbare än Vista och krävde inte datorkraft som Windows Vistas indexing gör. Smarta snabbkommandon har också gjort att jag släppt taget om musen helt. Nätverk och serveranslutningar har blivit enklare än någonsin. Microsoft, se och lär. Och så underbart Quick Look är när man letar samplingar! Jag bara bläddrar med piltangenterna genom hela biblioteket. Fantastiskt! Barnsjukdomar? Ja, jag har haft 1 kernel panic. Det var Blue Phone Elite 2 som pajade mitt Bluetooth. Egentligen vill jag lägga skulden på det programmet, inte på Apple. Det verkar inte vara optimalt för 10.5 den mjukvaran. Jag hade ett problem i början där tangentbordet lade av efter jag väckt datorn ur viloläge. Det hela löstes med någon uppdatering av MacBook-firmware eller om det var 10.5.1... Nåja, problemet löst sedan flera veckor. Slutsats: Uppdatera!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seek Postat 22 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 22 januari 2008 (redigerat) Ja de låter ju onekligen roligt. Jag tror att jag ska göra det ikväll trotts att fyra native instruments pluggar inte fått nya drivisar än. Ja mitt ljudkort, jag har ett Motu 8pre. Motus kort ska tydligen ha vart 100% kompatibla från första dagen leopard kom. Raporterar sedan hur de blev och om jag e nöjd. men fortsätt järna komentera, det är alltid kul att höra vad folk tycker och tänker. Förövrigt, vad är WuP? Edit: fråga och stavning Redigerat 22 januari 2008 av Seek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 22 januari 2008 Dela Postat 22 januari 2008 Tycker i alla fall cubase4.1 fungerar bättre på leopard än tiger. Men det var ganska besvärligt med några NI pluggins, men NI har väl börjat supporta en del pluggins i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seek Postat 23 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 23 januari 2008 Tycker i alla fall cubase4.1 fungerar bättre på leopard än tiger. Men det var ganska besvärligt med några NI pluggins, men NI har väl börjat supportaen del pluggins i alla fall. Ja uppdateringar finns till, Battery 3, Kontakt 2 och 3, Fm 8, Pro 53, Absynth 4, Elpiano pluggen, Alla nya pluggar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 24 januari 2008 Dela Postat 24 januari 2008 Tänka sig, jag kom på något som blivit sämre med Leopard. Datorn tar längre tid på sig vid avstängning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Implasticyde Postat 24 januari 2008 Dela Postat 24 januari 2008 Använder man 3:e parts hård/mjukvara bör fördelaktigen kontrollera att dessa är kompatibla med Leopard innan uppgradering. Annars ser jag inte varför man inte skulle uppdatera 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.