Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Hur snyggt (LÄSLIGT??) är vit text på ljusturkos bakgrund? "Låtar och filer, kalender, Medlemmar, Sök, Hjälp" på menyn längst upp.

Det kanske verkar snyggt i teorin, men textläslighet är viktigast.

/Johnny

...och du använder såklart Internet Explorer 6 eller tidigare? 😎

IE6 kan inte hantera transparens i PNG-bilder, vilket förklarar bakgrundsfärgen förstörs av PNG-bilden i loggan. Ja, du märker att loggan uppe till vänster också får en galen bakgrundsfärg.

Om du inte är sugen på att gå över till en annan webbläsare, så föreslår jag åtminstone att du uppgradera den du redan har till den senaste versionen.

IE7 har funnits i WindowsUpdate sedan länge.

Med IE6:

forum1au2.jpg

Korrekt visning med t ex IE7/Firefox/Safari/Opera eller andra moderna webbläsare:

forum2oa0.jpg

Inlägget har nördifierats av Linus, 2008-06-26, 22:52

Aaaaaaah, nu förstår jag. Tyckte det var lite konstigt att alla verkade nöjda och bara jag tyckte det var svårt att läsa! Ok, får väl uppdatera eller köra firefox då.. 🙂

/Johnny

Annons
  • Svar 63
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Postat (redigerat)
Inlägget har nördifierats av Linus, 2008-06-26, 22:52

😎

För övrigt finns det lösningar för att få det att fungera i IE6 också. Genom en conditional comment exempelvis, kan ni servera IE6 en annan bakgrundsbild. Det går också att "tvinga" IE6 att stödja PNG med delvis transparant bakgrund, genom exempelvis denna. IE6 må vara en "pain in the ass", men den är fortfarande tillräckligt vanlig för att man som webprogrammerare inte ska sluta ta hänsyn till den. Fan, fram tills för något år sedan tog jag fortfarande hänsyn till IE5 och IE5.5. 🙂

Redigerat av Micke H
Postat

Vill för övrigt ge tummen-upp för lite nytt (?) 😱

Navigering

· Forumöversikt

· Studios hemsida

· Dagens aktiva ämnen

· Dagens topp 20-postare

· Gänget bakom sajten

Postat

Jag fick följande meddelande när jag skulle anmäla en tråd där samma fråga ställdes i en annan tråd:

Parse error: syntax error, unexpected $end in /var/www/localhost/htdocs/cache/lang_cache/svenska/lang_emails.php on line 67

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.