Majken Postat 6 oktober 2004 Postat 6 oktober 2004 Har den senaste tiden jobbat vidare med min trummaskin Twitch. Istället för att slänga ihop en uppdatering bestämde jag mig för att börja om helt från början igen. Detta gör att den nya Twitch har helt nya funktioner och är bättre optimerad från grunden. Nu känner jag dock att jag kommit såpass långt att jag skulle behöva lite önskemål på funktioner för att lägga till sånt som jag själv inte tänkt på. Så någon som har idéer på saker de saknat i andra trummoduler. Som det ser ut nu klarar den att spela upp pitchat, med offset och reverse. Ett amp envelope kan ställas i tre lägen. Avstängt spelas samplingen upp till slutet, aktiverat används Attack och Release där Note Off meddelanden kapar ljudet. I det sista läget används en timer för att stoppa samplingen efter en viss tid. En effektenhet kan växlas mellan dist, bitcrusher och clipper/limiter. Filtret kan ställas i 7 olika filtertyper. Jag har planerat en mixer med flera utgångar, en inställnings skärm för MIDI hantering och dylikt och även en modulations matris där lfo'er och envelopes kommer att kunna styra olika parametrar. Här är ett litet screenshot då jag gjort en temporär ihopmontering av delarna: http://www.majken.se/images/twitch-new7.jpg Det finns en sak jag inte kommer att lägga till, vilket är en step sequencer. Av flera anledningar, dels tar det tid att göra, skärmutrymme och personligen har jag ingen som helst användning av det. Dessutom går det inte att göra riktigt smidigt i SE eftersom man inte tycks kunna spara presets bara för patterns. I övrigt är jag dock uppen för förslag. Kanske några fler effekter? Vilka skulle vara intressanta i såna fall? /Majken
Egghuvud Postat 6 oktober 2004 Postat 6 oktober 2004 Retsticka. Du får väl inte sticka fram godis som inte är klart framför näsan på oss på det viset. När beräknas den vara provklar? Man skulle gärna testa den och se vad vilka idéer man fick til sådant som skulle kunna läggas till. Det verkar ju vara en kompetent liten maskin. Kommer inte på något självklart som skulle läggas till mer. Förutom en bra reverbenhet med mickrofonläckagesimulator...He he Vad blir arbetsnamnet och kommer det någon beta?
Majken Postat 6 oktober 2004 Trådstartare Postat 6 oktober 2004 Med en näve tur så har jag en testversion inom några veckor. Vad gäller namnet så heter den helt enkelt Twitch, precis som sin föregångare 🤪 Förresten kan jag nämna att Twitch som sökord ger sidan till den gamla pluggen som första träff i google, yahoo och dylikt 😄 /Majken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.