Jump to content
Annons

Vad anser ni att jag bör investera i till min hemstudio


bjorrra

Recommended Posts

Nu vill jag ha lite hjälp. Har köt min "hemstudio" (nåja...) och undrar vad jag ska köpa härnäst. Problemet är att jag tycker allt jag gör låter oproffsigt och riktigt dåligt. Har hört folk som har haft liknande ljudkort och pressat ur sig riktigt bra ljud på sina produktioner, enligt mig iaf.

Bor i en etta på 29 kvm. Alltså har jag inget rum för min "studio" utan allt står på mitt allt i allo skrivbord.

De grejer jag har för tillfället är detta:

Ljudkort: Line6: Toneport UX2.

Mikrofon: Studioprojects b1.

Mjukvara: Gearbox (gitarr och micplugg) Cubase 2.01 (inga kompressorpluggar eller liknande).

Billig elgitarr och en ibanez Tr70 bas. (har en marshall jcm 600 topp tillsammans med en baslåda för övrigt)

Lyssning: Trust multimediahögtalare och ett par Jvc HA D15 lurar (sammanlagt 700kr tillsammans...)

Jag är student och har inte mycket pengar men skulle vilja lära mig mer och lägga ut lite pengar på lite mer utrustning. Vad är svagaste punkten i denna kedja? Lyssningen?

Vad anser ni att jag borde köpa härnäst? Mikrofonen och ljudkortet är lagomt för mina egna ändamål anser jag.

Musiken som spelas är av rock/pop karaktär.

Redigerat av bjorrra
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Nu vill jag ha lite hjälp. Har köt min "hemstudio" (nåja...) och undrar vad jag ska köpa härnäst. Problemet är att jag tycker allt jag gör låter oproffsigt och riktigt dåligt. Har hört folk som har haft liknande ljudkort och pressat ur sig riktigt bra ljud på sina produktioner, enligt mig iaf.

Bor i en etta på 29 kvm. Alltså har jag inget rum för min "studio" utan allt står på mitt allt i allo skrivbord.

De grejer jag har för tillfället är detta:

Ljudkort: Line6: Toneport UX2.

Mikrofon: Studioprojects b1.

Mjukvara: Gearbox (gitarr och micplugg) Cubase 2.01 (inga kompressorpluggar eller liknande).