Jump to content
Annons

Bounce av MIDI?

chapmanstick91 (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Hej alla sakkunniga!

Jag har ett problem i mitt musikskapande...

När jag har gjort en schysst trumloop i MIDI så vill jag ju självklart få med den i ner mixningen 😲 och vad jag förstår så kommer inte MIDI med. Jag undrar om man på ett bra sätt kan göra om MIDI-spåren till audio. Enda sättet jag har lyckats göra det på är att köra ut ljudet i hörlursutgången 🙂 och sedan spela in det. 😉

Jag använder Cubase studio 4 för övrigt...

//Robert

Annons
Postat

Det går inte att bounca midi eftersom midi inte är något ljud, utan bara signaler som triggar synthar att låta. När du har gjort trummor i midi så spelas dom upp av en midi-synth i ditt ljudkort. Cubase har dock ingen tillgång till den synthen och därför kan du inte bounca den.

Det man får göra istället är att använda en synth/sampler som Cubase har tillgång till, som t.ex. Battery, Kontakt, LM-7.

Postat

Tack för svaret. Läggs synthen i kontakt då eller och sen bouncar man det bara?

Finns det någon gratisvariant av ett sånt program?

Postat

Vet inte om jag tolkar dig rätt men du kan exportera midispåret till audio, och sedan importera den skapade audiofilen till ett nytt (audio)spår. Funktionen finns på första menyn under just Import/Export.

Postat

Tack för svaren jag fick det att funka! :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.