Bluesy Postat 21 januari 2008 Postat 21 januari 2008 Tjena, är ny här på forumet, som jag rätt nyss upptäckt, och har redan läst många intressanta trådar. Är en av alla självlärda hemmafixare som bara spelar in för sitt eget höga nöjes skull utan några högtflygande ambitioner. Lirar gitarr och en del piano (till husbehov). Spelar in sedan några år, sitter med en P4, Cubase SX2 och ett ESI Quatafire samt EZdrummer och diverse gratisplugar (typ Mr Ray). Är mest bluesig/soulig/funkig, men gillar mycket annat också. Tänkte passa på att ställa en första fråga, eftersom jag inte hittat ett bra svar där jag letat: - Finns det någon OK pianoplugg (VST) som går att köra på en gammal p4, 1,5gb, med de gamla slöa hårddiskar jag sitter med? Med OK menar jag att det ska vara väsentligt bättre är alla gratisgrejer man hittar på nätet, men samtidigt kan man ju inte kräva att det ska låta som typ ivory... Tacksam för alla tips -gärna i prisklass <2000:- Ha det gött /Bluesy
Anders F Postat 21 januari 2008 Postat 21 januari 2008 Välkommen hit!!! Ska bli kul att höra lite mer soul/funk här på sidan. Är inte så många som håller på med den genren. Själv är jag i grund och botten jazzpianist med klassisk skolning 😉 MVH Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.