Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Den hÀr trÄden Àr till viss del riktad till "musik", eftersom han har snackat mycket gott om den hÀr gitarren, modellen(?).

Jag var in pÄ musikbörsen nu i helgen och kollade igenom det ackustiskagitarrsortimentet :rolleyes: . Just den hÀr modellen var ju helt otroligt bra! http://www.musikborsen.se/itm_img/med_174483.jpg

Men det Àr ju sÄ att http://cachepe.samedaymusic.com/media/qual...619f0d0ad58.jpg ibanez EWC (nÄnting) Àr sÄ fruktansvÀrt snygg att det hade varit illa att inte provspela den innan jag helt riktar in mig pÄ vilken gitarr jag ska ha. Men den modellen fanns inte pÄ börsen. NÄgon som har spelat pÄ den? SÄ att jag vet om det Àr vÀrt att kolla upp det eller inte...

Men tillbaka till yamahan igen. Musik, du bestÀllde din frÄn nÄnstans, aight? Isf, vart, hur? osv...

Tack tills vidare

Annons
Postat

Ă€h, kom igen nu! NĂ„n mĂ„ste ju ha koll 😉

Postat (redigerat)

Jag köpte modellen som hette FGX30 för nÄgon vecka sedan. Jag köpte min frÄn 4sound.

Om du vill ha tips av musik, skicka ett pm sÄ ökar chansen att han ser det.

Redigerat av Daniel H
Postat

Hm, tack! Ska prova det 😄 FĂ„r se bara jag kommer pĂ„ hur man gör 🙂😎

Postat

Bumbar trĂ„den(vill i alla fall fĂ„ musiks utlĂ„tande, för han hade vĂ€l en sĂ„n? haha 🙂😳 ).

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Jag köpte min Yamaha FG750S ifrÄn Imuso i England för £219.99, men sÄg nu att de sÀnkt till 199.99 plus att de skickar med en stÀmapparat. Yamahan har solitt granlock och sarg plus baksida i sycamoretrÀ. Samma uppbyggnad som flamencogitarrer mÄnga gÄnger har m.a.o. Nu Àr det ju ingen Flamencogitarr för det, men den har vÀldigt fin attack. Kan provspelas fortfarande pÄ Musikbörsen (och handlas dÀr ocksÄ för den delen, om man vill det, för 4600 SEK). Pundet stod lÀgre för 22 mÄnader sedan nÀr jag köpte min, men dÄ de sÀnkt priset nu med £20, sÄ hamnar vi ÀndÄ pÄ samma pris ungefÀr, frÄn Imuso.

Yamaha FG750S

JÀmförspris i Sverige nÀr jag bestÀllde min gitarr frÄn UK var MB 5100 SEK. Nu tar de 4600 SEK.

Yamahas site:

In the flesh

p.s. Jag bestÀllde Gator Hardcase för Westerngitarr samtidigt, som de klokt nog la gitarren i, plus ett tomt Gator Hardcase för spansk gitarr. De hade sÄ bra priser pÄ dem ocksÄ..., 44 resp 45 pund. d.s.

🙂

:musik

Redigerat av musik
Postat
Hej!

Jag köpte min Yamaha FG750S ifrÄn Imuso i England för £219.99, men sÄg nu att de sÀnkt till 199.99 plus att de skickar med en stÀmapparat. Yamahan har solitt granlock och sarg plus baksida i sycamoretrÀ. Samma uppbyggnad som flamencogitarrer mÄnga gÄnger har m.a.o. Nu Àr det ju ingen Flamencogitarr för det, men den har vÀldigt fin attack. Kan provspelas fortfarande pÄ Musikbörsen (och handlas dÀr ocksÄ för den delen, om man vill det, för 4600 SEK). Pundet stod lÀgre för 22 mÄnader sedan nÀr jag köpte min, men dÄ de sÀnkt priset nu med £20, sÄ hamnar vi ÀndÄ pÄ samma pris ungefÀr, frÄn Imuso.

Yamaha FG750S

JÀmförspris i Sverige nÀr jag bestÀllde min gitarr frÄn UK var MB 5100 SEK. Nu tar de 4600 SEK.

Yamahas site:

In the flesh

p.s. Jag bestÀllde Gator Hardcase för Westerngitarr samtidigt, som de klokt nog la gitarren i, plus ett tomt Gator Hardcase för spansk gitarr. De hade sÄ bra priser pÄ dem ocksÄ..., 44 resp 45 pund. d.s.

😉

Ah okej, jag tyckte vĂ€l att det va nĂ„t i den stilen. Med just fgx720scabl http://www.musikborsen.se/itm_img/med_174483.jpg provade jag för nĂ„n vecka sen, och tjena(!!) vad bra ljud det var! Om jag inte missminner mig var den aningen billigare dĂ„, tror det va reapris pĂ„ nĂ„ vis sĂ„ det gick runt 4.5 (har jag för mig 😏)

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ok, den modell du lÀnkar till Àr ju en med inbyggd mik.

Den jag köpte - FG750S - har inte det. Cirka 2900 SEK inkl frakt frÄn Imuso Àr ett dunderfynd.

Observera att ju högre nummer pÄ gitarren i 700-serien, ju finare gitarr. Jag har hela Yamaha-katalogen och 750 Àr det högsta numret. Jag har inte katalogen hemma hos mig hÀr nu, men minns att de har olika kollektioner och att 700-serien av Westerngitarrerna Àr den nÀst bÀsta. Det Àr bara de handbyggda - en 8-9 gitarrer - som anses finare. Totalt har Yamaha cirka 70-80 olika akustiska gitarrer, inrÀknat de spanska akustiska.

😉

Redigerat av musik
Postat

Den jag köpte - FG750S - har inte det. Cirka 2900 SEK inkl frakt frÄn Imuso Àr ett dunderfynd.

Observera att ju högre nummer pÄ gitarren i 700-serien, ju finare gitarr. Jag har hela Yamaha-katalogen och 750 Àr det högsta numret. Jag har inte katalogen hemma hos mig hÀr nu, men minns att de har olika kollektioner och att 700-serien av Westerngitarrerna Àr den nÀst bÀsta. Det Àr bara de handbyggda - en 8-9 gitarrer - som anses finare. Totalt har Yamaha cirka 70-80 olika akustiska gitarrer, inrÀknat de spanska akustiska.

😉

Ah okej!

Var det ifrÄn Imuso du köpte din? Funkade det bra, leveranstid osv?

musik (oregistrerad)
Postat

😉

Ah okej!

Var det ifrÄn Imuso du köpte din? Funkade det bra, leveranstid osv?

Ja, det funkade verkligen kalasbra den gĂ„ngen, för 22 mĂ„nader sedan. Men jag fick ett meddelande frĂ„n en annan Forummedlem som jag öppnade nu precis tidig natt och han hade fĂ„tt som svar frĂ„n Imuso att de tydligen bara skickar inom UK numera. 😆

Postat

Det kan alltid vara vÀrt att kolla priserna pÄ tyska musicstore.de och thomann.

De brukar alltid vara prisvÀrda och har bra service.

Ibland har de specialerbjudanden, sÄ ta en titt.

Postat

Jaha, ser man pĂ„ 😳

Jadu Magpie HÀr fanns det en t.ex. och hÀr en till

Jag har aldrig bestÀllt dÀrifrÄn nÄgon gÄng. Hur fungerar det, det blir inga plötsliga avgifter för nÄnting annat Àn frakt och kostnad?

Postat (redigerat)

Dina lÀnkar fungerar inte.

Ja Musicstore och Thomann har vÀldigt gott rykte. Gör en sökning pÄ forumet för att se positiva omdömen. Snabb leverans till dörren, endast frakt pÄ ca 15 Euro tillkommer oavsett hur mycket man bestÀller. Stort sortiment, billiga grejer, bra kundsupport och service. Jag brukar köpa frÄn Musicstore och det Àr inga problem alls. Man skapar ett anvÀndarkonto och vid betalning fyller man i kortuppgifterna. BestÀllde senast en torsdag och fick grejerna pÄ tisdag. Rekommenderas!

Redigerat av Magpie
Postat
Dina lÀnkar fungerar inte.

Ja Musicstore och Thomann har vÀldigt gott rykte. Gör en sökning pÄ forumet för att se positiva omdömen. Snabb leverans till dörren, endast frakt pÄ ca 15 Euro tillkommer oavsett hur mycket man bestÀller. Stort sortiment, billiga grejer, bra kundsupport och service. Jag brukar köpa frÄn Musicstore och det Àr inga problem alls. Man skapar ett anvÀndarkonto och vid betalning fyller man i kortuppgifterna. BestÀllde senast en torsdag och fick grejerna pÄ tisdag. Rekommenderas!

Ah, ser man pĂ„.. skippar snabbknapparna dĂ„ 😄

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP....mpTo=OfferList#

http://www.thomann.de/se/yamaha_fgx_720sc_bk.htm

Ligger pĂ„ samma pris. Man kan ju vĂ€nta in tills man ska köpa nĂ„t mer, eller med en polare sĂ„ man fĂ„r lite billigare frakt 🙂

Postat (redigerat)
(...)Observera att ju högre nummer pÄ gitarren i 700-serien, ju finare gitarr. Jag har hela Yamaha-katalogen och 750 Àr det högsta numret. (...)

Med finare, menar du dyrare eller bĂ€ttre? 😄

edit: (Eller bĂ„de och? 🙂 )

Redigerat av tAUG
Postat

Nej de ligger inte pÄ samma pris, Musicstore Àr 10 Euro billigare Àn Thomann pÄ den gitarren.

JĂ€mför Ă€ven hardcase priserna. Musicstore brukar vara lite billigare 😄

musik (oregistrerad)
Postat
(...)Observera att ju högre nummer pÄ gitarren i 700-serien, ju finare gitarr. Jag har hela Yamaha-katalogen och 750 Àr det högsta numret. (...)

Med finare, menar du dyrare eller bĂ€ttre? 😏

edit: (Eller bĂ„de och? 😄 )

Ja, bÄde och. Förresten, jag var nu inatt sjÀlv inne pÄ Imusos sida och det stod INGET dÀr om att de inte skickar till Sverige.

Postat

Med finare, menar du dyrare eller bĂ€ttre? 😆

edit: (Eller bĂ„de och? â˜ș )

Ja, bÄde och. Förresten, jag var nu inatt sjÀlv inne pÄ Imusos sida och det stod INGET dÀr om att de inte skickar till Sverige.

Hehe okej, fĂ„r helt enkelt prova 😐

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.