tAUG Postat 21 januari 2008 Postat 21 januari 2008 Den här tråden är till viss del riktad till "musik", eftersom han har snackat mycket gott om den här gitarren, modellen(?). Jag var in på musikbörsen nu i helgen och kollade igenom det ackustiskagitarrsortimentet . Just den här modellen var ju helt otroligt bra! http://www.musikborsen.se/itm_img/med_174483.jpg Men det är ju så att http://cachepe.samedaymusic.com/media/qual...619f0d0ad58.jpg ibanez EWC (nånting) är så fruktansvärt snygg att det hade varit illa att inte provspela den innan jag helt riktar in mig på vilken gitarr jag ska ha. Men den modellen fanns inte på börsen. Någon som har spelat på den? Så att jag vet om det är värt att kolla upp det eller inte... Men tillbaka till yamahan igen. Musik, du beställde din från nånstans, aight? Isf, vart, hur? osv... Tack tills vidare
tAUG Postat 22 januari 2008 Trådstartare Postat 22 januari 2008 äh, kom igen nu! Nån måste ju ha koll 😉
Daniel H Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 (redigerat) Jag köpte modellen som hette FGX30 för någon vecka sedan. Jag köpte min från 4sound. Om du vill ha tips av musik, skicka ett pm så ökar chansen att han ser det. Redigerat 22 januari 2008 av Daniel H
tAUG Postat 22 januari 2008 Trådstartare Postat 22 januari 2008 Hm, tack! Ska prova det 😄 Får se bara jag kommer på hur man gör 🙂😎
tAUG Postat 28 januari 2008 Trådstartare Postat 28 januari 2008 Bumbar tråden(vill i alla fall få musiks utlåtande, för han hade väl en sån? haha 🙂😳 ).
musik (oregistrerad) Postat 29 januari 2008 Postat 29 januari 2008 (redigerat) Hej! Jag köpte min Yamaha FG750S ifrån Imuso i England för £219.99, men såg nu att de sänkt till 199.99 plus att de skickar med en stämapparat. Yamahan har solitt granlock och sarg plus baksida i sycamoreträ. Samma uppbyggnad som flamencogitarrer många gånger har m.a.o. Nu är det ju ingen Flamencogitarr för det, men den har väldigt fin attack. Kan provspelas fortfarande på Musikbörsen (och handlas där också för den delen, om man vill det, för 4600 SEK). Pundet stod lägre för 22 månader sedan när jag köpte min, men då de sänkt priset nu med £20, så hamnar vi ändå på samma pris ungefär, från Imuso. Yamaha FG750S Jämförspris i Sverige när jag beställde min gitarr från UK var MB 5100 SEK. Nu tar de 4600 SEK. Yamahas site: In the flesh p.s. Jag beställde Gator Hardcase för Westerngitarr samtidigt, som de klokt nog la gitarren i, plus ett tomt Gator Hardcase för spansk gitarr. De hade så bra priser på dem också..., 44 resp 45 pund. d.s. 🙂 :musik Redigerat 29 januari 2008 av musik
tAUG Postat 29 januari 2008 Trådstartare Postat 29 januari 2008 Hej! Jag köpte min Yamaha FG750S ifrån Imuso i England för £219.99, men såg nu att de sänkt till 199.99 plus att de skickar med en stämapparat. Yamahan har solitt granlock och sarg plus baksida i sycamoreträ. Samma uppbyggnad som flamencogitarrer många gånger har m.a.o. Nu är det ju ingen Flamencogitarr för det, men den har väldigt fin attack. Kan provspelas fortfarande på Musikbörsen (och handlas där också för den delen, om man vill det, för 4600 SEK). Pundet stod lägre för 22 månader sedan när jag köpte min, men då de sänkt priset nu med £20, så hamnar vi ändå på samma pris ungefär, från Imuso. Yamaha FG750S Jämförspris i Sverige när jag beställde min gitarr från UK var MB 5100 SEK. Nu tar de 4600 SEK. Yamahas site: In the flesh p.s. Jag beställde Gator Hardcase för Westerngitarr samtidigt, som de klokt nog la gitarren i, plus ett tomt Gator Hardcase för spansk gitarr. De hade så bra priser på dem också..., 44 resp 45 pund. d.s. 😉 :musik Ah okej, jag tyckte väl att det va nåt i den stilen. Med just fgx720scabl http://www.musikborsen.se/itm_img/med_174483.jpg provade jag för nån vecka sen, och tjena(!!) vad bra ljud det var! Om jag inte missminner mig var den aningen billigare då, tror det va reapris på nå vis så det gick runt 4.5 (har jag för mig 😏)
musik (oregistrerad) Postat 29 januari 2008 Postat 29 januari 2008 (redigerat) Ok, den modell du länkar till är ju en med inbyggd mik. Den jag köpte - FG750S - har inte det. Cirka 2900 SEK inkl frakt från Imuso är ett dunderfynd. Observera att ju högre nummer på gitarren i 700-serien, ju finare gitarr. Jag har hela Yamaha-katalogen och 750 är det högsta numret. Jag har inte katalogen hemma hos mig här nu, men minns att de har olika kollektioner och att 700-serien av Westerngitarrerna är den näst bästa. Det är bara de handbyggda - en 8-9 gitarrer - som anses finare. Totalt har Yamaha cirka 70-80 olika akustiska gitarrer, inräknat de spanska akustiska. 😉 :musik Redigerat 29 januari 2008 av musik
tAUG Postat 30 januari 2008 Trådstartare Postat 30 januari 2008 Ok, den modell du länkar till är ju en med inbyggd mik. Den jag köpte - FG750S - har inte det. Cirka 2900 SEK inkl frakt från Imuso är ett dunderfynd. Observera att ju högre nummer på gitarren i 700-serien, ju finare gitarr. Jag har hela Yamaha-katalogen och 750 är det högsta numret. Jag har inte katalogen hemma hos mig här nu, men minns att de har olika kollektioner och att 700-serien av Westerngitarrerna är den näst bästa. Det är bara de handbyggda - en 8-9 gitarrer - som anses finare. Totalt har Yamaha cirka 70-80 olika akustiska gitarrer, inräknat de spanska akustiska. 😉 :musik Ah okej! Var det ifrån Imuso du köpte din? Funkade det bra, leveranstid osv?
musik (oregistrerad) Postat 30 januari 2008 Postat 30 januari 2008 Ok, den modell du länkar till är ju en med inbyggd mik. Den jag köpte - FG750S - har inte det. Cirka 2900 SEK inkl frakt från Imuso är ett dunderfynd. Observera att ju högre nummer på gitarren i 700-serien, ju finare gitarr. Jag har hela Yamaha-katalogen och 750 är det högsta numret. Jag har inte katalogen hemma hos mig här nu, men minns att de har olika kollektioner och att 700-serien av Westerngitarrerna är den näst bästa. Det är bara de handbyggda - en 8-9 gitarrer - som anses finare. Totalt har Yamaha cirka 70-80 olika akustiska gitarrer, inräknat de spanska akustiska. 😉 :musik Ah okej! Var det ifrån Imuso du köpte din? Funkade det bra, leveranstid osv? Ja, det funkade verkligen kalasbra den gången, för 22 månader sedan. Men jag fick ett meddelande från en annan Forummedlem som jag öppnade nu precis tidig natt och han hade fått som svar från Imuso att de tydligen bara skickar inom UK numera. 😆
Magpie Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 Det kan alltid vara värt att kolla priserna på tyska musicstore.de och thomann. De brukar alltid vara prisvärda och har bra service. Ibland har de specialerbjudanden, så ta en titt.
tAUG Postat 31 januari 2008 Trådstartare Postat 31 januari 2008 Jaha, ser man på 😳 Jadu Magpie Här fanns det en t.ex. och här en till Jag har aldrig beställt därifrån någon gång. Hur fungerar det, det blir inga plötsliga avgifter för nånting annat än frakt och kostnad?
Magpie Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 (redigerat) Dina länkar fungerar inte. Ja Musicstore och Thomann har väldigt gott rykte. Gör en sökning på forumet för att se positiva omdömen. Snabb leverans till dörren, endast frakt på ca 15 Euro tillkommer oavsett hur mycket man beställer. Stort sortiment, billiga grejer, bra kundsupport och service. Jag brukar köpa från Musicstore och det är inga problem alls. Man skapar ett användarkonto och vid betalning fyller man i kortuppgifterna. Beställde senast en torsdag och fick grejerna på tisdag. Rekommenderas! Redigerat 31 januari 2008 av Magpie
tAUG Postat 31 januari 2008 Trådstartare Postat 31 januari 2008 Dina länkar fungerar inte. Ja Musicstore och Thomann har väldigt gott rykte. Gör en sökning på forumet för att se positiva omdömen. Snabb leverans till dörren, endast frakt på ca 15 Euro tillkommer oavsett hur mycket man beställer. Stort sortiment, billiga grejer, bra kundsupport och service. Jag brukar köpa från Musicstore och det är inga problem alls. Man skapar ett användarkonto och vid betalning fyller man i kortuppgifterna. Beställde senast en torsdag och fick grejerna på tisdag. Rekommenderas! Ah, ser man på.. skippar snabbknapparna då 😄 http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP....mpTo=OfferList# http://www.thomann.de/se/yamaha_fgx_720sc_bk.htm Ligger på samma pris. Man kan ju vänta in tills man ska köpa nåt mer, eller med en polare så man får lite billigare frakt 🙂
tAUG Postat 31 januari 2008 Trådstartare Postat 31 januari 2008 (redigerat) (...)Observera att ju högre nummer på gitarren i 700-serien, ju finare gitarr. Jag har hela Yamaha-katalogen och 750 är det högsta numret. (...) :musik Med finare, menar du dyrare eller bättre? 😄 edit: (Eller både och? 🙂 ) Redigerat 31 januari 2008 av tAUG
Magpie Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 Nej de ligger inte på samma pris, Musicstore är 10 Euro billigare än Thomann på den gitarren. Jämför även hardcase priserna. Musicstore brukar vara lite billigare 😄
musik (oregistrerad) Postat 1 februari 2008 Postat 1 februari 2008 (...)Observera att ju högre nummer på gitarren i 700-serien, ju finare gitarr. Jag har hela Yamaha-katalogen och 750 är det högsta numret. (...) :musik Med finare, menar du dyrare eller bättre? 😏 edit: (Eller både och? 😄 ) Ja, både och. Förresten, jag var nu inatt själv inne på Imusos sida och det stod INGET där om att de inte skickar till Sverige.
tAUG Postat 1 februari 2008 Trådstartare Postat 1 februari 2008 (...)Observera att ju högre nummer på gitarren i 700-serien, ju finare gitarr. Jag har hela Yamaha-katalogen och 750 är det högsta numret. (...) :musik Med finare, menar du dyrare eller bättre? 😆 edit: (Eller både och? ☺️ ) Ja, både och. Förresten, jag var nu inatt själv inne på Imusos sida och det stod INGET där om att de inte skickar till Sverige. Hehe okej, får helt enkelt prova 😐
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.