Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena ! Spelar lite blandat,bÄde rock och blues..Lirar pÄ en Strata High way One med singlecoil mickar ( standard) skulle vilja ha nÄgra med mera klös i + kanske nÄn humbucker i stallet ?? Utan att karva i guran...

Annons
Postat

Fenders Texas Specials Àr riktigt trevliga. Har en American Standard med dessa som Àr riktigt bra.

Postat
Fenders Texas Specials Àr riktigt trevliga. Har en American Standard med dessa som Àr riktigt bra.

Ok ! Tack för det.Har du nÄ tips för nÄn humbucker vid stallet? jag har hört at det finns stackade singlecoils som liknar humbuckers ?

Postat

Ok ! Tack för det.Har du nÄ tips för nÄn humbucker vid stallet? jag har hört at det finns stackade singlecoils som liknar humbuckers ?

Beror ju pÄ vad du Àr ute efter, men Seymour Duncan JB Jr. kan vÀl betraktas som lite utav en klassiker.

Postat

Beror ju pÄ vad du Àr ute efter, men Seymour Duncan JB Jr. kan vÀl betraktas som lite utav en klassiker.

Ok!! Tackar för tipset..

Postat
Tjena ! Spelar lite blandat,bÄde rock och blues..Lirar pÄ en Strata High way One med singlecoil mickar ( standard) skulle vilja ha nÄgra med mera klös i + kanske nÄn humbucker i stallet ?? Utan att karva i guran...

S.Duncan's Hotrails kan vara det du e ute efter..

Bra drag i dessa humbuckers som passar perfekt dĂ€r singelcoil's satt innan đŸ€Ș

• 4 veckor senare...
Postat

Ligger inte denna trÄden nÄgot fel??

Om man skall plasera en humbucker i stratan istÀllet för singelcoil bör man vÀl byta ut sina pottar frÄn 250 till 500? Risken Àr vÀl annars att diskanten i humbuckern skÀrs av och det bara blir basigt och grötigt.

Postat (redigerat)

Som jag skrev i min gitarrtrÄd sÄ lÀmnade jag in min Fender till JAM stockholm som installerade en ny pickup. Mycket nöjd!

Redigerat av Soxic
Postat (redigerat)
Ligger inte denna trÄden nÄgot fel??

Om man skall plasera en humbucker i stratan istÀllet för singelcoil bör man vÀl byta ut sina pottar frÄn 250 till 500? Risken Àr vÀl annars att diskanten i humbuckern skÀrs av och det bara blir basigt och grötigt.

Beror pÄ var den skall sitta. Vid stallet behöver man inte byta pot, dÀremot om den sitter i mitten eller neck.

Enilgt tillverkarna bör man alltid följa regeln Humbucker-500K och singelcoil-250K. GÀller inte detta i stall lÀge?

ps. gjorde en egen trÄd i Àmnet ds.

Redigerat av Lithium
Postat
Som jag skrev i min gitarrtrĂ„d sĂ„ lĂ€mnade jag in min Fender till JAM stockholm som installerade en S Duncan Jeff Beck SH-4 i stallposition och det lĂ„ter sĂ„ jĂ€kla bra. Jag förnekar inte att Billie Joe Ă€r min gitarrhjĂ€lte sĂ„ jag visste vad jag var ute efter för ljud och jag fick precis vad jag ville ha. De fick karva i trĂ€t, skĂ€ra i plektrumskyddet, vinkla humbuckern sĂ„ att strĂ€ngarna skulle tĂ€cka spolarna, etc, men resultatet var toppen. 600:- för jobbet var inte ens mycket pengar alls. Nu slipper jag allt jobbigt brum och ljudet Ă€r tyngre och fetare. KĂ€nns som att stĂ„ bredvid en jetmotor nĂ€r ett flygplan startar. 😆

Resultatet...

[bild]

jistanes vad dyrt.. 😆

sorry, men tyckte inte att det blev ett dugg snyggt med vinklad humbucker!!!!! fick du ngt mer för den pengen eller tog de verkligen 600 spÀnn för en timmes jobb??

Postat
jistanes vad dyrt.. 🙂

sorry, men tyckte inte att det blev ett dugg snyggt med vinklad humbucker!!!!! fick du ngt mer för den pengen eller tog de verkligen 600 spÀnn för en timmes jobb??

Nej, det var inte ett dugg dyrt. SÀrskilt med tanke pÄ att jag inte Àr i nÀrheten av att ha de kunskaper som krÀvs för att göra jobbet sjÀlv (risk att sabba hela guran), samt att ingen annan gitarrshop hade gjort det billigare, sÄ vitt jag vet och dom jag kollat med. Att det tog en timme tvivlar jag starkt pÄ. 600:- var enligt min mening ett mycket bra pris för ett sÄ bra jobb.

Och vad du anser om det rent estetiskt, tja, vad ska jag sĂ€ga om det. Smaken Ă€r som baken. Jag har mina förebilder sĂ„ för mig rĂ„der ingen tvekan om vad jag Ă€r ute efter. â˜ș

Billie Joe med sin "Blue"

[bild1]

och

Van Halen med "Frankestrat"

[bild2]

det jag försökte pĂ„peka var att du skulle kika i min signatur.. 🙂

600 spÀnn Àr dyrt tycker jag!! med tanke pÄ att .... jag hade gjort det billigare. if you see what i mean!! hehe

ta o kika pÄ ett av mina senaste projekt: http://idf.carbonmade.com - jag renoverade en epiphone les paul special II, den billigaste som fanns att tillgÄ pÄ thomann!

jag tycker det blev till det bÀttre, och Àven kunden!

det Àr najs o va bestÀmd hur man vill ha sin planka.. har renoverat gitarrer Ät folk som inte haft en aning, men dÄ har jag fÄtt styra upp sÄnt som jag tycker Àr fint.. men det Àr bara skoj!!

Postat
Billie Joe har en Manowar-affish pÄ vÀggen... supprise!

och eddie van halen har blivit inspirerad av Phil Spector med sin vĂ€gg.. 🙂

Postat
jistanes vad dyrt.. 😛

Nej, det var inte ett dugg dyrt. SÀrskilt med tanke pÄ att jag inte Àr i nÀrheten av att ha de kunskaper som krÀvs för att göra jobbet sjÀlv (risk att sabba hela guran), samt att ingen annan gitarrshop hade gjort det billigare, sÄ vitt jag vet och dom jag kollat med. Att det tog en timme tvivlar jag starkt pÄ. 600:- var enligt min mening ett mycket bra pris för ett sÄ bra jobb.

Och vad du anser om det rent estetiskt, tja, vad ska jag sĂ€ga om det. Smaken Ă€r som baken. Jag har mina förebilder sĂ„ för mig rĂ„der ingen tvekan om vad jag Ă€r ute efter. 😳

[bild1]

och

[bild2]

det jag försökte pĂ„peka var att du skulle kika i min signatur.. 😛

600 spÀnn Àr dyrt tycker jag!! med tanke pÄ att .... jag hade gjort det billigare. if you see what i mean!! hehe

ta o kika pÄ ett av mina senaste projekt: http://idf.carbonmade.com - jag renoverade en epiphone les paul special II, den billigaste som fanns att tillgÄ pÄ thomann!

det Àr najs o va bestÀmd hur man vill ha sin planka.. har renoverat gitarrer Ät folk som inte haft en aning, men dÄ har jag fÄtt styra upp sÄnt som jag tycker Àr fint.. men det Àr bara skoj!!

Aha, jag visste inte att du var gitarrdoktor. DĂ„ vet du ju vad du snackar om. Snyggt jobbat med Les Pauln! Hade du tagit under 600:- och gjort ett sĂ„ bra jobb som JAM gjorde, dĂ„ hade jag nĂ€stan kĂ€nt mig taskig över att betala sĂ„ lite. SĂ„ det Ă€r helt okej med 600:- tycker jag. Du vill vĂ€l inte ge kunden dĂ„ligt samvete? đŸ€Ș

Postat
jistanes vad dyrt.. 😛

Och vad du anser om det rent estetiskt, tja, vad ska jag sĂ€ga om det. Smaken Ă€r som baken. Jag har mina förebilder sĂ„ för mig rĂ„der ingen tvekan om vad jag Ă€r ute efter. 😆

[bild1]

och

[bild2]

det jag försökte pĂ„peka var att du skulle kika i min signatur.. 😛

Aha, jag visste inte att du var gitarrdoktor. DĂ„ vet du ju vad du snackar om. Snyggt jobbat med Les Pauln! Hade du tagit under 600:- och gjort ett sĂ„ bra jobb som JAM gjorde, dĂ„ hade jag nĂ€stan kĂ€nt mig taskig över att betala sĂ„ lite. SĂ„ det Ă€r helt okej med 600:- tycker jag. Du vill vĂ€l inte ge kunden dĂ„ligt samvete? đŸ€Ș

dĂ„ fĂ„r jag be om ursĂ€kt för att givit dig dĂ„ligt samvete.. 😳

ta en titt i mitt portfolio igen idag, finns en ny planka uppe (nytt jobb).

ska gĂ„ till min lokala leverantör av allt och leta customtele p-skydd nu. kanske blir nĂ„t annat najs med.. 🙂

men om du har nÄn mer planka som ska fixas Àr det bara att hojta..

det gĂ€ller alla pĂ„ forumet. och dĂ„ blir det forumpris.. 🙂 PM:a för prisuppgift!!

piis

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Bra jobbat soxic!

Du kÀnde att du var pÄ för tunn is för att sÀtta frÀsen i strattan.

Kul att du blev nöjd!

Det dÀr med vad man lÀgger tid pÄ och fixar sjÀlv eller köper fÀrdigt / lejer bort, kan variera.

Ibland kan man hÄlla pÄ med ett idiotprojekt och lÀgga massa tid pÄ, kanske till ingen nytta , eller bara för "att man kan" eller vill visa "att man kan" eller man kan inte hejda sig för det Àr sÄ kul, och ibland gÄr man bara och köper fÀrdigt.

Mr IDG, Helkul att du gör fina jobb och hÄller bra priser. Lycka till med dina affÀrer.

Du hÄller vÀl till bortÄt Linköping sÄ du kommer nog tyvÀrr aldrig att fÄ fila pÄ mina guror.

Jag har tryckt i en Di Marzio super dist i en Epi stratta med hemmapinad plektrumplatta (LP skiva) samt Dunkan hotrail (stackad humbucker) i en vanlig stratta. Singelcoil duger bara till telen (att lira Steve Cropper lics med) eller kanske stratta i ÀgglÀge, men vem vill ha ett Àggsound? Inte jag! Som det kÀnns nu blir nÀsta micinköp ett Zack W set (EMG 81&85) men vi fÄr se.

LÀr mig (eller lÀnka mig till info) att lÀgga upp bilder sÄ kan ni fÄ se.

Postat
Bra jobbat soxic!

Du kÀnde att du var pÄ för tunn is för att sÀtta frÀsen i strattan.

Kul att du blev nöjd!

Det dÀr med vad man lÀgger tid pÄ och fixar sjÀlv eller köper fÀrdigt / lejer bort, kan variera.

Ibland kan man hÄlla pÄ med ett idiotprojekt och lÀgga massa tid pÄ, kanske till ingen nytta , eller bara för "att man kan" eller vill visa "att man kan" eller man kan inte hejda sig för det Àr sÄ kul, och ibland gÄr man bara och köper fÀrdigt.

Mr IDG, Helkul att du gör fina jobb och hÄller bra priser. Lycka till med dina affÀrer.

Du hÄller vÀl till bortÄt Linköping sÄ du kommer nog tyvÀrr aldrig att fÄ fila pÄ mina guror.

Jag har tryckt i en Di Marzio super dist i en Epi stratta med hemmapinad plektrumplatta (LP skiva) samt Dunkan hotrail (stackad humbucker) i en vanlig stratta. Singelcoil duger bara till telen (att lira Steve Cropper lics med) eller kanske stratta i ÀgglÀge, men vem vill ha ett Àggsound? Inte jag! Som det kÀnns nu blir nÀsta micinköp ett Zack W set (EMG 81&85) men vi fÄr se.

LÀr mig (eller lÀnka mig till info) att lÀgga upp bilder sÄ kan ni fÄ se.

idF och NORRKÖPING för guds skull.. 😉 stĂ„r mkt tydligt till vĂ€nster.. 😛

2 super distortion kommer jag trycka i en strata om nĂ„gra veckor. har blivit bokad för ett stort ingrepp igen. 🙂

just nu trycker jag i en PAFmick i min egna strata, och det blir en telehals pÄ den med. lite 51-influerad!

samtidigt som jag gĂ„r igenom en warwick jazzman.. 😉

Postat

Hej!

Texas specials i hals och mitt och en Seymore Duncan Hotrail i stallet. Mycket bĂ€ttre blir det inte 😄

(tyvÀrr sÄ kan texas specials brumma en del om man distar dem.

MVH

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.