Jump to content
Annons

Finns det ett program som detta?


John89

Recommended Posts

Tja Allesammans!

jag har en liten fråga... Det är nämligen så att jag tränar upp det här med att höra när ljud krockar med varandra i en låt.

Jag har kommit en bit och undrar om det finns något program som känner av och kan visa när olika ljud krockar med varandra.

Ett sånt program skulle vara till stor hjälp om man vill lära sig höra vad det är man missar (genom att se det i programmet, eller något liknande) och och sedan utifrån det kanske hitta egna lösningar o.s.v.

Hoppas ni förstog vad jag menar.

MVH// John

Redigerat av John89
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tja Allesammans!

jag har en liten fråga... Det är nämligen så att jag tränar upp det här med att höra när ljud krockar med varandra i en låt.

Jag har kommit en bit och undrar om det finns något program som känner av och kan visa när olika ljud krockar med varandra.

Ett sånt program skulle vara till stor hjälp om man vill lära sig höra vad det är man missar (genom att se det i programmet, eller något liknande) och och sedan utifrån det kanske hitta egna lösningar o.s.v.

Hoppas ni förstog vad jag menar.

MVH// John

VertexDSP - MultiInspector är rätt bra, om jag förstår dig rätt. Finns som gratisversion också

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om det finns ett specialprogram som talar om när två eller flera olika frekvenser krockar och därigenom komma unda flera år av hörselträning.

Spektrumanalysatorer generellt visar ju rätt "tydligt" vad som hörs och vad man bör åtgärda i en krock-mix.

Däremot innebär en spektrumanalysator att du ser även sånt du inte hör och förmodligen inte kommer att höra om du inte har svindyra monitorer och/ eller dyra hörlurar i valfri kombination.

Sen behöver du i regel träna dina ögon att förstå det du ser innan du kan se vad du hör.. 🙂

.. men visst är man hjälpt av en spektrumanalysator i de flesta lägen.

lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om det finns ett specialprogram som talar om när två eller flera olika frekvenser krockar och därigenom komma unda flera år av hörselträning.
Sen behöver du i regel träna dina ögon att förstå det du ser innan du kan se vad du hör.. 🙂

meningen är inte att komma undan utan att försöka hitta vägar som gör att jag kan återgärda felen som jag missat och därigenom lära mig hur en "ren" mix fungerar så att säga... det jag vill göra är att SJÄLV försöka lista ut hur jag ska rätta felen som jag missar. Jag ser det som ett tillfälle att vara mer effektiv i träningen så att säga 🙂

Tack så JÄTTE mycket för alla era svar oich tips, TACK!! 😄:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...