Jump to content
Annons

Skillnaden mellan JV-1080 och JV-2080?

Recommended Posts

Stiffe (oregistrerad)
Postat

Hej.

Är spekulant på en Roland JV-2080 och undrar vad skillnaden är mellan den och JV-1080?

Stiffe

Annons
Postat

2080´n har 8 istället för 4 expansionskorts platser + att den har bättre inbyggda effekter!

Stiffe (oregistrerad)
Postat

Håller modulens ljud i dag med tanke på att den har några år på nacken? Modulen jag är spekulant på har suttit i studio och kostar 3500 kr.

Jag tror att det är ett bra pris??

Postat

Jag sitter med en JV 1080 i min rigg och jag tycker den funkar som ett bra komplement i en mix med massa andra syntar och samplers..

3500:- låter som ett bra pris för en 2080

Postat

En JV1080/2080 skadar aldrig att ha i racket. Den låter ju skitbra. Ljuden är inte speciellt realistiska, men grymt lättjobbade (dvs lätta att passa in i vilken jäkla mix som helst) och maskinen är en otroligt bra avlastare när minnet i datorn börjar tryta. Fick du med några expansionskort? Tycker orkesterkortet fortfarande håller hög klass för att vara så gammalt som det är.

Stiffe (oregistrerad)
Postat

Det ingår inga kort.

Jag ska ha den till livespelning i orkester.

Den ska ersätta JV-880.

Jag hoppas att jag inte förköper mig.

Hur är XV-5050? den är kanske bättre?

Stiffe (oregistrerad)
Postat

Måste fråga lite till.

Finns det rotary effekt till orgel i JV-2080?

Även så att man kan starta och stoppa rotary med slider eller hjul?

Postat
Måste fråga lite till.

Finns det rotary effekt till orgel i JV-2080?

Även så att man kan starta och stoppa rotary med slider eller hjul?

Jajjemän! Finns nåt gospelspin-ljud i orginalpatcharna som låter fint. Har faktiskt använt det på nån platta tillochmed. Där styr du lesliet med modwheel.

Stiffe (oregistrerad)
Postat

Allt verkar bara bra med denna modul, finns det inget negativt?

Arla (oregistrerad)
Postat

Jag har själv precis införskaffat en 1080 och väldigt nöjd... Jag tycker ljuden är väldigt bra för de pengarna jag lade ut på modulen... Kan inte själv se något mer passande om man vill ha varma och härliga stråkljud eller liknande... Om man vill ha bättre får man lägga ner en hel del pengar till... om man t.ex. vill ha xv-5050:n ...

Något negativt kan jag inte säga direkt då jag precis införskaffat en... Det enda jag skulle kunna säga är att de skulle kunna gjort det lite snabbare när man vill ändra patchljud i performance mode, då man hela tiden måste spara inställningarna genom en procedur när man vill ändra ljud på en kanal... Men det är inget jag ligger vaken om nätterna och tänker på... 😄

Kort sagt om du inte vill lägga mer pengar än 3500:- så är en jv-2080 ett väldigt bra köp tycker jag...

Stiffe (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej,

Det blev affär på JV-2080. jag fick den för 3500 kr.

Tack alla för mycket bra tips och råd.

MVH Stiffe

Redigerat av Stiffe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.