Flizzaff Postat 19 januari 2008 Postat 19 januari 2008 Jag spelar gitarr och kan alternera med bas-gitarr. Jag sjunger gärna men tyvärr, i dagsläget, urkass (har ännu ingen mikrofon-vana). Sången kan bli bättre med tiden. Trummisen sjunger bra och spelar stadiga trummor. Kan du också alternera med bas-git. så är det ett plus men absolut inget krav. Kan du sjunga och eller köra så är det kanon! men inget krav. Du får gärna vara en bra sologitarrist. Jag gör mig bäst med lite Chuck Berry-lika solon men blir aldrig nöjd med mina övriga solo-stilar. Trummisen är 50 år och har många långa års erfarenhet av scenframträdanden o.s.v. Jag blir 47 år och har spelat sedan 1978 och har stor scenvana. Om du kan den typiska blues / rock / pop - historien och har lätt att spela ur den, så är du nog som klippt och skuren. Replokal finns med all utrustning om man delar på summan för att hyra den, kostnad 20 kronor per gång. Du behöver inte ens ta med ett plektrum. Vill man inte nyttja det alternativet, så finns två andra alternativ där man kan ha egen utrustning permanent. Finns Du som har egen lokal och att vi slipper åka för långt och släpa massa grejer, så tar vi det alternativet efter överenskommelse. Jag vill berätta lite om en tillfällig spelning som vi gjorde i februari 2006: Vi hade ingen basist och körde Hound Dog Taylor-stuket, det vill säga två gitarrer och trummor. Det funkade då kompgitarren alltid måste vara på sin vakt och kompa lite basigt då den andra gitarren far iväg uppåt i tonhöjd. Vi hade inte spelat ute på många år, men fick enormt positivt överaskade människors kommentarer en tid efteråt. (Konstigt). Vid den tiden fanns en andra gitarrist som tydligen gått ned sig kraftigt i fylleträsket, därför blev repetitionerna av urusel standard och kvalité. Vi skramlade ihop en rock-repertoar som vi spelade på en gala med andra lokala band på folkets hus, som sagt, år 2006. Välkommen! och det framgår säkert att musiker med missbruksproblem inte ska göra sig besvär.
TheDuke666 Postat 21 januari 2008 Postat 21 januari 2008 Vad spelar ni för typ av låtar? Jag kan kanske tänka mig och prova. Jag är 28 år gammal, men har spelat i bluesband förut då sjöng jag plus sologitarr, men jag är ingen lead singer kan jag väl inte säga. Hur långt är det från örebro? och hur seriöst är det. Jag ska bli pappa närsomhelst så det kanske inte blir hur mycket tid som helst över men nån gång i veckan kanske Har ni spelat in nåt så man kan lyssna?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.