Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 (redigerat) Skalor är mest uppbyggda av sju toner och därmed har du ett ackord per dag och fem bonus ackord som du kan använda på valfria dagar, dock bör du inte upprepa samma ackord mer två ggr per vecka då det kan uppfattas som tjatigt. Lycka till nu och tänk på att "det finns inga genvägar fram till det perfekta ackordet" Redigerat 11 oktober 2004 av Lasse Mongo
Egghuvud Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 Skalor är mest uppbyggda av sju toner och därmed har du ett ackord per dag och fem bonus ackord som du kan använda på valfria dagar, dock bör du inte upprepa samma ackord mer två ggr per vecka då det kan uppfattas som tjatigt. Lycka till nu och tänk på att "det finns inga genvägar fram till det perfekta ackordet" Vafalls? Inget fyllesnack? Vad har hänt? 🙂
Rix Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 alla septimor i basen Brukar själv hålla mig runt niorna i basen..
Neosus Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 alla septimor i basen Brukar själv hålla mig runt niorna i basen.. Aaaah....nu fattar jag... 😆🙂
Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 11 oktober 2004 Postat 11 oktober 2004 Skalor är mest uppbyggda av sju toner och därmed har du ett ackord per dag och fem bonus ackord som du kan använda på valfria dagar, dock bör du inte upprepa samma ackord mer två ggr per vecka då det kan uppfattas som tjatigt. Lycka till nu och tänk på att "det finns inga genvägar fram till det perfekta ackordet" Vafalls? Inget fyllesnack? Vad har hänt? 😆 Var tvungen att löda många gitarrer och såg helt enkelt varken lödtenn eller kablar så jag var tvungen att vara nykter 😉 Schhkål tamefan, så ni inte känner svikna! Botten upp
Pinnen Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 C7b9 upplöst till Fmaj7Mer bossa än så blir det inte.. Johodå, detta tex.: II: Fmaj7 I Gb7 :II
VacUm Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 C7b9 upplöst till Fmaj7Mer bossa än så blir det inte.. Johodå, detta tex.: II: Fmaj7 I Gb7 :II Substitutdominanter är ju bara så hääärligt.. 😉
hammagrella Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 Nog med utsvävningar nu, Trippelmax, jag tycker du ska ta ett G helt enkelt, då hajar alla och dina medmusikanter blir inte förvirrade. 😄
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 12 oktober 2004 Postat 12 oktober 2004 har jag någonsn svävat ut, hammagrella?
Vallhagen Postat 24 oktober 2004 Postat 24 oktober 2004 K#maj-Ab? ... den har jag på en t-shirt från -87 ca.. Håkan Olsson band 😉
insolitus Postat 24 oktober 2004 Postat 24 oktober 2004 Vilket ackord som helst taget på ett piano som stått utomhus i femton år utan ha sett varken stämgaffel eller pianostämmare tycker jag brukar passa fint i de flesta låtar. 😉
Diwic Postat 25 oktober 2004 Postat 25 oktober 2004 C add9 -> E7 #5#9 -> Am9 Så har du lite gospel också 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.