maxmaxmax (oregistrerad) Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 ...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 det klassiska: Ö som i: Öhhh, hur f@n spelar jag sen då...? annars går många klämmiga låtar i HilDur Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henke Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 E+ Vad annars?? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 A Sus4Maj7 är fint. Som löses upp till Bb Maj7#11 .. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 Ett barré-ackord med lovikavantar brukar kännas rätt så där mitt i låten..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pinnen Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 A Sus4Maj7 är fint. Som löses upp till Bb Maj7#11 .. Ta till höger vid plus-elva!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 En Am-add9 såklart... säger du sig självt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 back, dack, fack, gack, hack, jack, kack, lack, mack, nack, pack, rack, sack, tack, vack, zack... det finns många ack-ord att välja mellan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rix Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 K#maj-Ab? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindh Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 När jag kör fast brukar jag ta ett 7-11. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 Varför inte ett hill-dur eller kris19? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 Abadd9/Bb Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MagnusB Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 Ett sakralt ackord: Gsus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 A Sus4Maj7 är fint. Som löses upp till Bb Maj7#11 .. Ta till höger vid plus-elva!!!! Jaa exakt. Annars går det bra direkt på E4:an oxå... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rix Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 Ett sakralt ackord:Gsus Vad är det för sakralt med att höja tersen en halv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 Ett sakralt ackord:Gsus Vad är det för sakralt med att höja tersen en halv? Alla barnen älskar det ackordet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 (redigerat) Ett sakralt ackord:Gsus Vad är det för sakralt med att höja tersen en halv? Alla barnen älskar det ackordet! Och där det finns barn finns det Amerikanska katolska präster! 😏 Sakralt var ordet! Redigerat 6 oktober 2004 av brojd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 hur kyrkligt är det inte med Gsus4->Gsus2->G? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 Tillåt mig Cm E (då ser man ut såhär: 😏 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rix Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 hur kyrkligt är det inte med Gsus4->Gsus2->G? Jajaja, en hel sus-kadens är ju definitionen på sakralt, men ett stackars ensamt sus-ackord förknippar inte jag med Jesus.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 hur kyrkligt är det inte med Gsus4->Gsus2->G? Jajaja, en hel sus-kadens är ju definitionen på sakralt, men ett stackars ensamt sus-ackord förknippar inte jag med Jesus.. Inte ens just G-sus? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 snävande likt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nudel af Ludenben Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 Eller "Strawberryfields forever" accordföljden... oförklarligt - men så rätt... Annars kan man ju sitta o spela ett Dm9 ... Eb9... Dm9 tills man somnar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rix Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 C7b9 upplöst till Fmaj7 Mer bossa än så blir det inte.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 Eller "Strawberryfields forever" accordföljden... oförklarligt - men så rätt... ...och så välanvänt, om du tänker på samma parti som jag, inte minst av Macka och Lennon själva, D, Dmaj7, D7. Återfinns i variationer i: Across the universe Something While my guitar... Tuesday afternoon (Stonecake) Saltwater (Julian Lennon) etc....etc.... Som gummistövlar - alltid rätt! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobbe Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 Sjuk tråd. Men rätt kul. JAg röstar för Ö Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
indi Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 alla septimor i basen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 alla septimor i basen Alltid snyggt 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 Så... maxmaxmaxmaxmaxmaxmaxmaxmax... har du bestämt dig? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 8 oktober 2004 Dela Postat 8 oktober 2004 Prim + kvint bara så det inte blir grötigt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.