tordA Postat 5 oktober 2004 Postat 5 oktober 2004 det klassiska: Ö som i: Öhhh, hur f@n spelar jag sen då...? annars går många klämmiga låtar i HilDur
VacUm Postat 5 oktober 2004 Postat 5 oktober 2004 A Sus4Maj7 är fint. Som löses upp till Bb Maj7#11 ..
hammagrella Postat 5 oktober 2004 Postat 5 oktober 2004 Ett barré-ackord med lovikavantar brukar kännas rätt så där mitt i låten.....
Pinnen Postat 5 oktober 2004 Postat 5 oktober 2004 A Sus4Maj7 är fint. Som löses upp till Bb Maj7#11 .. Ta till höger vid plus-elva!!!!
hackeman Postat 5 oktober 2004 Postat 5 oktober 2004 back, dack, fack, gack, hack, jack, kack, lack, mack, nack, pack, rack, sack, tack, vack, zack... det finns många ack-ord att välja mellan.
Neosus Postat 6 oktober 2004 Postat 6 oktober 2004 A Sus4Maj7 är fint. Som löses upp till Bb Maj7#11 .. Ta till höger vid plus-elva!!!! Jaa exakt. Annars går det bra direkt på E4:an oxå...
Rix Postat 6 oktober 2004 Postat 6 oktober 2004 Ett sakralt ackord:Gsus Vad är det för sakralt med att höja tersen en halv?
hammagrella Postat 6 oktober 2004 Postat 6 oktober 2004 Ett sakralt ackord:Gsus Vad är det för sakralt med att höja tersen en halv? Alla barnen älskar det ackordet!
brojd Postat 6 oktober 2004 Postat 6 oktober 2004 (redigerat) Ett sakralt ackord:Gsus Vad är det för sakralt med att höja tersen en halv? Alla barnen älskar det ackordet! Och där det finns barn finns det Amerikanska katolska präster! 😏 Sakralt var ordet! Redigerat 6 oktober 2004 av brojd
Rix Postat 6 oktober 2004 Postat 6 oktober 2004 hur kyrkligt är det inte med Gsus4->Gsus2->G? Jajaja, en hel sus-kadens är ju definitionen på sakralt, men ett stackars ensamt sus-ackord förknippar inte jag med Jesus..
hammagrella Postat 6 oktober 2004 Postat 6 oktober 2004 hur kyrkligt är det inte med Gsus4->Gsus2->G? Jajaja, en hel sus-kadens är ju definitionen på sakralt, men ett stackars ensamt sus-ackord förknippar inte jag med Jesus.. Inte ens just G-sus?
Nudel af Ludenben Postat 8 oktober 2004 Postat 8 oktober 2004 Eller "Strawberryfields forever" accordföljden... oförklarligt - men så rätt... Annars kan man ju sitta o spela ett Dm9 ... Eb9... Dm9 tills man somnar.
Rix Postat 8 oktober 2004 Postat 8 oktober 2004 C7b9 upplöst till Fmaj7 Mer bossa än så blir det inte..
hammagrella Postat 8 oktober 2004 Postat 8 oktober 2004 Eller "Strawberryfields forever" accordföljden... oförklarligt - men så rätt... ...och så välanvänt, om du tänker på samma parti som jag, inte minst av Macka och Lennon själva, D, Dmaj7, D7. Återfinns i variationer i: Across the universe Something While my guitar... Tuesday afternoon (Stonecake) Saltwater (Julian Lennon) etc....etc.... Som gummistövlar - alltid rätt! 😆
hackeman Postat 8 oktober 2004 Postat 8 oktober 2004 Så... maxmaxmaxmaxmaxmaxmaxmaxmax... har du bestämt dig? 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.