Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, tänkte bygga en mobil studio att ha med "överallt" (jobbar som säljare och vill kunna ta med mig grejerna och jobba på hotellrum etc.)

En allt-i-ett lösning m minikeyboard och ljudkort i ett känns därför som ett naturligt val för att slippa onödiga sladdar och kopplande. Tycker novations X-station 25 eller xio-synth verkar vara bästa klaviaturerna.

Har provat olika studioprogram, men tenderar att föredra Pro Tools. Har sett att de kommit med ett ganska billigt micro-system med ett USB-stick.

Nu kommer 10.0000-kr-frågan...

Finns någon därute med erfarenhet att använda Novations allt-i-ett-keyboards i Pro Tools?

Förutsatt att jag kör Pro Tools m micro-USB-sticket som "dongel"... går det att använda ljudkortsdelen i Novation-keyboarden för in-/uppspelning?

(Vet att M-Audio har allt-i-ett lösningar som funkar m Pro Tools, men har fått för mig att dessa är väldigt plastiga... vilket jag inte är intresserad av.)

Mycket tacksam för svar från någon kunnig person!

Annons
Postat (redigerat)

Hejsan

Jag har inte använt just den setupen med pro tools som du vill använda. Men att använda ljudkortet i Novation ställer jag mig ytterst tveksam till då i alla andra pro tools varianter du måste gå genom digidesigns ljudkort, och kan nästan säga att det inte kommer fungera. Det enda mbox micro har är hörlursutgång och volymreglage, och är mer tänkt ifall du vill producera och mixa, inte att spela in med mikrofon osv.

Ett alternativ kanske är ett paket som digidesign har släppt nu som är väldigt prisvärt. Du kan kika på det HÄR. Då får du Mbox mini eller m box 2 (beroende på vilket paket), vilket även ger dig en mikrofoningång ifall du skulle vilja lägga lite röst på hotellrummet 😎 Nu är det i och för sig monitorer med, men om man är lite snäll som försäljare så kanske man kan byta dem mot ett par lurar i samma prisklass. Man kan ju alltid fråga.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Postat

Tack för svar!

Har kollat runt lite till och kanske följande skulle vara en bra setup:

- M-box 2 mini

- Novation SL 25 (alt SL compact)

Enligt novation ska automap funka med protools.. någon med erfarenhet?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.