hackeman Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 Jul e kul. Fast bara sådär. Men att göra en jullåt måste ju vara kul. Så det ska jag prova. Bara det att jag inte har några juliga ljud i min samling... ni vet, såna där julklockor och såna där jinglebells som låter när tomtens släde susar fram... sånt man hör i ALLA dj-vla jullåtar. SÅNT saknar jag. Så... nån som har några samplingar, länkar eller andra julljudstips att bjuda på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 Fasen Hacke - en jullåt. Där har vi en bra idé till tävlingen. Och vinnaren kanske tillställs - av vänligt sinnad O - en påse blandade gran- och glöggdoftande julsamples. Å andra sidan duger ju en på DFH också... //Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 5 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 5 oktober 2004 Fasen Hacke - en jullåt. Där har vi en bra idé till tävlingen. Och vinnaren kanske tillställs - av vänligt sinnad O - en påse blandade gran- och glöggdoftande julsamples. Å andra sidan duger ju en på DFH också... //Nemo Hallådär! Det där tänkte jag föreslå först, men ångrade mig sedan för jag ville inte framkalla ett överflöd av jullåtar.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benke Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 Om det är klockorna du är ute efter så kan du leta efter chimes eller tubular bells. Då får du det där häääärliga "do they know it´s christmastime at all" soundet! 🙂 Tror jag har laddat ner några gratis soundfonts som var okej, men har tyvärr ingen länk. Kolla orkestersamplingar slagverk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 http://hammersound.net/ Har mycket samplingar. Rättigheter? Ingen aning. //nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobbe Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 Jag skulle vara enormt på en jullåtstävling. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 En Your browser does not support the HTML5 audio tag var faktiskt en av Hammagrellas första inspelningar, oren sång och inte en enda jul-effekt!! Spreds i säkert 50 ex under gruppnamnet INTERNET för ett par år sen! 😄 Tomten på lastkajen är andra delen av Hammagrella. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 Hamma: måste bara säga att era omslag är ju så fina så fina så fina.. Man blir ju bara glad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 Hamma: måste bara säga att era omslag är ju så fina så fina så fina.. Man blir ju bara glad! Haha, tack! Kortet taget en karg novemberdag i Sundbyberg, tomten är barfota.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 5 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 5 oktober 2004 Hamma: måste bara säga att era omslag är ju så fina så fina så fina.. Man blir ju bara glad! Håller helt med! 🙂 Och ännu gladare blir jag om jag får fler bra tips....... 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 (redigerat) Jag har lite sleighbells-samplingar..alltså sånna ( bjällrorna alltså) som dom sätter på släden efter renarna...som låter sådärna julrigt ..ska leta rätt på dom i helgen o skicka ett PM... Redigerat 6 oktober 2004 av demoniqus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 Ja, allvarligt Hacke, jag har också letat efter massa GRATIS schyssta ljudeffekter, men det ser ut som om dom riktigt bra biblioteken ligger på sädee och får köpas. Men när det gäller jul-effekter så kanske man kan hitta en del smått o gott på Absolute Xmas (den där röda dubbelskivan med alla outhärdliga julhitsen; Just D, Adelsohn och Feldt, Bing Crosby....). Har den någonstans i julgranslådan o ska kolla.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 7 oktober 2004 Dela Postat 7 oktober 2004 Höll på med något liknande förra året. Hittade den här sidan. Lite dålig kvalité men där finns en del godsaker om du letar runt. http://www.ilovewavs.com/Holidays/Xmas/tc/tc.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.