Jump to content
Annons

Hur först o främst lägga in en demo i sin dator ?


Flizzaff

Recommended Posts

Så här är läget:

Jag har en gammal Windows - 95:a. Jag har försökt överföra demolåtar till en musiksajt, 'Vi Musiker' och är intresserad av att lägga in demos här också, men jag måste först få dem att fastna i min dator. Är fortfarande oerfaren i hur man använder datorer och mina trevande försök har misslyckats.

Hur gör man ?

Vad behövs för tillsatser ? Vart får man tag i dessa ?

Kan man utan tillsatser få sina demos att fastna i datorn och hur ?

Med flera frågor som jag inte begriper at formulera....

Berätta gärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

lite mystisk fråga...

var har du dina demos på nu?

om det är den cdskiva kan du bara importera låtarna från cd´n i ett musikprogram.Tex mediaspelaren.(om du hr en cdspelare i datorn)

finns demosarna på kassetdäck, dat eller minidisk måste du spela in låtarna på datorn via ett ljudkort, vilket du borde ha.

så det borde inte vara något problem.

sen behöver du bara en internetanslutning....

Link to comment
Dela på andra sajter

Så bra ! Tack för det snabba svaret.

Demosarna ligger på en Cd-skiva som jag lätt kan höra i datorn och jag ska genast prova mediaspelaren.

Jag återkommer säkert i frågan, för nu kommer jag säkert på nytt fibbla o fumla mig till irritation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Windows -95? Jösses, det var längesedan man hade det.. 🙂 Minns inte hur man gör och jag minns inte ens om det går.. 😉 Iallafall, då antar jag att mediaspelaren ser ut såhär:

6.4player.jpg

för att få in låtarna i mediaspelaren så går dubbelklickar du på ikonen "Den här datorn" eller liknande och dubbelklickar sedan på "CD-enhet/skiva" eller liknande. Där dubbelklickar du på låten du vill spela upp.

I de nya versionerna så kan man i menyn välja "kopiera från skiva". Men vad jag kan se så finns det inte att välja i den gamla versionen.. kanske någon annan här vet?.. 😏

Annars skulle jag gjort som så att jag gick till någon jag kände som är datorkunnig och kunde hjälpa mig och lägga in låtarna på någon annan dator och där lägga upp låtarna på hemsidan.

Lycka till

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

För att få låtarna att fastna i Windows 95 så är det nog gaffatape som rekommenderas. I vissa fall går det även bra med superlim, men om musikstilen är hårdrock typ Metall, så är det enbar lödkolv och lödtenn som gäller!

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

😏🙂😉

Link to comment
Dela på andra sajter

För att få låtarna att fastna i Windows 95 så är det nog gaffatape som rekommenderas. I vissa fall går det även bra med superlim, men om musikstilen är hårdrock typ Metall, så är det enbar lödkolv och lödtenn som gäller!

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Mina låtar passar nog bäst med Gaffa-tejp men det blir för dyrt om det misslyckas, så jag provar med billig packtejp först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...