Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

FrÄn och med idag skickar vi ut ett valbart nyhetsbrev till alla medlemmar, och som ska hjÀlpa till att lÀttare hÄlla koll pÄ vad som hÀnder hÀr. Brevet görs lite pÄ test, och vi Àr nu mycket intresserade av konstruktiv kritik. Hur kan brevet göras bÀttre? Eller Àr det bra som det Àr?

Den som vill slippa brevet, kan lÀtt avsÀga sig genom instruktionerna lÀngst ner i brevet eller via e-postinstÀllningarna nedan.

Den som vill vara med och bidra till hur det kan göras bÀttre - skriv hÀr!

Och har du inte fĂ„tt brevet Ă€nnu, vĂ€nta gĂ€rna med att komma med kommentarer 🙂

Brevet skickas ut till den registrerade e-postadressen varannan vecka.

De 75 första medlemmarna har fÄtt dubbla nyhetsbrev, lÀnken till detta inlÀgg saknades i det första. Ber om ursÀkt för detta.

Vill du ha nyhetsbrev men inte fÄr nÄgot?

Du har dÄ valt att inte ta emot nÄgra brev. För att ta emot framtida nyhetsbrev varannan vecka, gÄ till

Kontrollpanelen > E-postinstÀllningar - och bocka för "Ta emot Studio forums nyhetsbrev".

Annons
Postat

Bra initiativ. Skönt att ni inte skickar med bilder . . .

VĂ€lskrivet.

Kunde innehÄlla dags/veckoaktuella tips om musikrelaterade frÄgor, vad som pÄgÄr ute i den stora vÀrlden,

fast det beror pÄ hur ofta nyhets . . Àr tÀnkt att komma.

Postat

Bra initiativ! Jag gillar speciellt att redaktionen vĂ€ljer ut de fem bĂ€sta lĂ„tarna, det Ă€r vĂ€ldigt anvĂ€ndbart för en sĂ„n som mig som inte lĂ€ser lĂ„tkritikforumet sĂ„ mycket. 😑

Postat

Kanonbra med nyhetsbrevet. Det var lÀttlÀst och jag gillar verkligen att det kommer till min maillÄda. MÄste erkÀnna att web-forum Àr lite mycket ibland. Orkar inte riktigt hÀnga med ibland. Perfekt med en liten sammanfattning (kanske inte det som var meningen men det verkade vara sÄ i alla fall) i form av nyhetsbrev.

Postat

HÄller med. Mycket bra initiativ. LÀttlÀst och vÀlskrivet! bra jobbat Royen. En sak jag tÀnkte pÄ. Kan man inte ha en lÀnk högst upp dÀr det stÄr: Ny pÄ forumet, klicka hÀr. Och dÄ skulle man komma till en sida med forumreglerna, hur man laddar upp sina lÄtar och att trÄden skapas nÀr lÄten Àr godkÀnd osv. Just dessa frÄgor som mÄnga nya stöter pÄ.

MVH

Anders

Postat
HÄller med. Mycket bra initiativ. LÀttlÀst och vÀlskrivet! bra jobbat Royen. En sak jag tÀnkte pÄ. Kan man inte ha en lÀnk högst upp dÀr det stÄr: Ny pÄ forumet, klicka hÀr. Och dÄ skulle man komma till en sida med forumreglerna, hur man laddar upp sina lÄtar och att trÄden skapas nÀr lÄten Àr godkÀnd osv. Just dessa frÄgor som mÄnga nya stöter pÄ.

MVH

Anders

Bra idĂ©! Man skulle Ă€ven dĂ€r kunna skriva tex: "Nya uttryck och ord du inte förstĂ„r hĂ€r pĂ„ forumet? Besök gĂ€rna tex. http://www.clubcubase.net/faq " eller nĂ„got liknande.. hm.. kanske.. 😄

/M

Postat

Bra initiativ, men varför slÀnga med en lÀnk till en video som driver med cp-skadade? Skulle ni slÀnga in en lÀnk som driver med mörkhyade? Nja, dÀr blev det minus...

Postat

Nyhetsbrevet var ett gott initiativ - men...

GÄr man in pÄ Studios hemsida sÄ ser man att aktuellt Studionummer Àr 11/07!!?? och jag som just fÄtt 1/08 och försökte plocka ner de rekommenderade filerna frÄn Daft Punk - men dom fanns ju inte!

NĂ€r ser jag dom?

Postat
Bra initiativ, men varför slÀnga med en lÀnk till en video som driver med cp-skadade? Skulle ni slÀnga in en lÀnk som driver med mörkhyade? Nja, dÀr blev det minus...

Oh kom igen. Man driver inte automatiskt med cp-skadade bara för det refereras till cp-skador i ett komiskt sammanhang.

Postat
😆 windows cp!! 😄
Postat

Jag blev glatt överraskad eftersom brevet innehöll en hel del av det som jag hade tÀnkt ge som förslag pÄ vad det borde innehÄlla. MÄste sÀga att jag tycker det ser riktigt lovande ut - bara nÄgon orkar hÄlla pÄ att verkligen skicka ut och se till att fylla det med intressant information, sÄ det inte blir en massa utrÄkad-men-det-hÀr-gÄr-ju-pÄ-rutin-innehÄll. Kul med lÀnkar till Youtube ocksÄ... har ju varit en framgÄng för DN med strage (fast dÀr tycker jag att det kunde varit bÀttre eller sÄ skulle de valt en mer korrekt titel till hans famlande bland Youtube).

Ja, jag gillar det och ser potentialen till att detta kan bli nĂ„got som man ser fram emot att lĂ€sa varje fredag om det sköts pĂ„ ett bra sĂ€tt. Fint initiativ, Olsberg (om det Ă€r du som tog det 😆).

Postat (redigerat)

Jag hÄller med nÀr det gÀller cp-skÀmtet - jag klickade bort nyhetsbrevet direkt i kontrollpanelen nÀr jag sÄg det. Mycket smaklöst i mitt tycke (för övrigt inte första gÄngen dÄ jag irriterat mig pÄ den nedlÄtande attityd som figurerar pÄ forumet).

Redigerat av Giannis
Postat

HallÄ!

Tack för alla uppmuntrande kommentarer och bra förslag. 🙂 *antecknar*

AngÄende videoklippet: Smaken Àr individuellt, och om nÄgon har tagit illa vid sig kan jag bara beklaga. Jag har givetvis försökt att hitta ett klipp som inte ska stöta sig med nÄgon och jag ser heller inte nÄgonstans att klippet demonstrerar eller föresprÄkar en nedlÄtande attityd till cp-skadade.

Anta att sketchen hade handlat om "Mac OC D" istÀllet och att operativsystemet hade uppvisat beteenden som populÀrt förknippas med tvÄngstankar (besatt av renlighet, behov av att rÀkna saker eller att utföra samma handling flera gÄnger), hade sketchen dÄ pÄ ett nedlÄtande sÀtt drivit med personer som lider av tvÄngstankar?

Nej, det man driver med i klippet och i mitt exempel, det som gör att det Àr roligt, Àr det absurda i att nÄgon skulle tillverka och sÀlja ett operativsystem med funktioner som helt saknar ett syfte, för att inte tala om att nÄgon skulle installera det. Eller att nÄgon skulle arbeta som teknisk support för det operativsystemet. Ja, listan kan göras hur lÄng som helst. Vidare finns det Àven en identifikationsfaktor eftersom mÄnga, kanske sÀrskilt Windows-anvÀndare, nÄgon gÄng har varit tvungen att kryssa ur en ruta för nÄgon obskyr funktion som man över hvud taget inte kan se att nÄgon skulle ha anvÀndning för.

SĂ„ ser i alla fall jag pĂ„ det. Hoppas ni Ă€r villiga att ge nyhetsbrevet en chans till! 🙂

Klippet hittade jag för övrigt i Stora Youtube-trĂ„den. En shoutout till Lithium som lade in klippet i trĂ„den Ă€r i sin ordning. Bra YouTubesurfat, dĂ€r! 😐

Postat

Sant dĂ€r Royen. Klippet har för övrigt sĂ€nts pĂ„ SVT, och det handlar definitivt inte om att driva med cp-skadade. Snarast med, som Royen sĂ€ger, de fullstĂ€ndigt obskyra funktioner - och de dumma lösningarna - pĂ„ saker man inte ska behöva befatta sig med. NĂ„gon i humorgĂ€nget mĂ„ste ha varit bra lack pĂ„ sin Windows-burk nĂ€r denna spĂ„nades fram 😐

Ja, jag gillar det och ser potentialen till att detta kan bli nĂ„got som man ser fram emot att lĂ€sa varje fredag om det sköts pĂ„ ett bra sĂ€tt. Fint initiativ, Olsberg (om det Ă€r du som tog det 🙂).

Tack, Hellpig! Men jag Ă€r ledsen - du kommer behöva vĂ€nta ett par veckor pĂ„ nyhetsbrevet 🙂

FortsÀtt komma med kritik. Kanske ska vi gÄ upp i takt frÄn varannnan vecka till varje vecka? Jag Àr mest mÄn om att det inte blir för mÄnga brev i allas inkorgar och har sett varannan vecka som en bra avvÀgning mellan ett relevant/kul nyhetsbrev och nÀr det riskerar att betraktas som spam.

Vi Àr glada för alla Äsikter om detta.

Postat

var 10;de dag blir bra

dÄ blir det inte sÄ "regelbundet" trÄkigt

(eg: jaha, ocksÄ fredagsbrevet frÄn forumet...)

😄

Postat

Jag gillar att fÄ en puff till forumet dÄ och dÄ. Men jag kommer aldrig ihÄg mitt lösenord... Kan ni lÀgga till det i nyhetsbrevet, sÄ kan jag lÀttare logga in.

Postat

Kul att du gillar nyhetsbrevet! Vi Àr lite restriktiva med att skicka ut lösenord till var och en via ett nyhetsbrev. Det skulle dÄ rÀcka med att nÄgon tittar pÄ en medlems dator eller inkorg för att "kapa" kontot.

Vi föredrar det sĂ€kra före det osĂ€kra, och jag gissar att flera andra medlemmar hĂ„ller med. Ärligt, anvĂ€nd ett lite enklare lösenord om det hindrar dig frĂ„n att komma in pĂ„ forumet. Jag ser det som en bĂ€ttre lösning.

Är du ensam vid din dator, kan du ju sĂ€tta upp en liten lapp med lösenord. Ett annat tips Ă€r programmet Locknote som man kan ha pĂ„ sitt usb-minne. Ett program som körs direkt och som agerar minnesblock för exempelvis lösenord. AnvĂ€nder det flitigt sjĂ€lv. 😛

Postat

Helbra med nyhetsbrevet. Det gör att jag kommer ihĂ„g att Studio finns dĂ€r ute. 😆

Postat

Av nÄgon anledning fÄr jag tvÄ (en dublett) nyhetsbrev vid varje utskick. Störigt, men jag orkar inte bry mig eftersom det förmodligen Àr jag sjÀlv som Àr upphov till förfarandet.

Postat
Av nÄgon anledning fÄr jag tvÄ (en dublett) nyhetsbrev vid varje utskick. Störigt, men jag orkar inte bry mig eftersom det förmodligen Àr jag sjÀlv som Àr upphov till förfarandet.

Och du har inte registrerat dig tvÄ gÄnger pÄ forumet?

Postat

Och du har inte registrerat dig tvÄ gÄnger pÄ forumet?

Jo, i begynnelsen nÄn gÄng. Men den saken har du och jag tillsammans rÀttat till för nÄgot Är sedan, just pga dubbla e-postmeddelanden i min inkorg. Det finns kanske "spÄr" kvar av mitt dubbelkonto... jag överlever dock.

Dj Pinetto (oregistrerad)
Postat

Helt ok att vara uppdaterad jag gillar det! 😆

bosseboy (oregistrerad)
Postat

JÀttebra! Det pÄminner mig att kolla forumet oftare..

• 1 Ă„r senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.