dreddete (oregistrerad) Postat 17 januari 2008 Dela Postat 17 januari 2008 (redigerat) Hej! Jag kan inte spela piano eller någonting, men tänkte börja spela lite via datorn. Jag hade tänkt köpa en billig klaviatur, men har ett par frågor. Hur går det att spela piano på en klaviatur som inte har fullt antal tangenter? Jag vet att känslan på tangenterna är viktigt, men budgeten är väldigt begränsad, så jag har funderat på denna: thomann , men är det någon som VET om det är någon skillnad i känsla på den, gentemot denna: thomann . Om det är någon som har tips på klaviaturer under 1000 kronor med hyffsad känsla, är ni välkomna med förslag. Tack på förhand. Redigerat 17 januari 2008 av dreddete Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 17 januari 2008 Dela Postat 17 januari 2008 Beror på vad du ska spela. För typ pop/rockkomp med elpianoljud o dyl funkar fyra oktaver i de flesta sammanhang... elorgel kan bli lite begränsande. Klassiskt piano, jazzpiano osv är väl typ kört. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 17 januari 2008 Dela Postat 17 januari 2008 jag är ingen pianist, men jag spelar på synthar istället.. då räcker högst 3 oktaver gott o väl för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dreddete (oregistrerad) Postat 17 januari 2008 Dela Postat 17 januari 2008 Ok... tack så mycket för svaren! 😛 Jag har läst lite innan att Axiom denna ska vara skön, enligt några trance-snubbar... men den är tyvärr för dyr. Men nu har jag hittat något som verkar vara en liten doldis, och jag kanske kan gå upp lite i pris... här verkar man få 61 tangenter, till ett mycket bra pris: keystation . Bara ett par posts om denna på forumet, och inget direkt negativt. 1.700:- kostar den? Har jag missat något? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.