Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag letade efter en patch till min 1010 och hittade som funkade, även om den inte var sorterad efter instrument utan efter bank-nummer. Dessutom ville den inte få expansionskortet att funka som det skulle så jag la ner det där. Tänkte väl ta upp det igen iofs.

Finns det inte att lägga till något i Cubase? Har för mig att det fanns för JV-1010 i första SX åtminstone. Annars är det väl bara att googla.

Annons
Postat
Jag letade efter en patch till min 1010 och hittade som funkade, även om den inte var sorterad efter instrument utan efter bank-nummer. Dessutom ville den inte få expansionskortet att funka som det skulle så jag la ner det där. Tänkte väl ta upp det igen iofs.

Finns det inte att lägga till något i Cubase? Har för mig att det fanns för JV-1010 i första SX åtminstone. Annars är det väl bara att googla.

Jag tror jag har hittat en patch, men vad gör jag med den?

Är som ett addon till cubase?

Postat

Varje ljud vet jag inte men ärligt talat kommer jag inte ihåg hur man gör. Jag ska sätta mig in i det själv (för min egen skull oxå) när jag har tid framöver.

Postat
Varje ljud vet jag inte men ärligt talat kommer jag inte ihåg hur man gör. Jag ska sätta mig in i det själv (för min egen skull oxå) när jag har tid framöver.

välkommen till klubben för pissga jv, jag heter Tomas och är ordförande, vill du bli kassör?

Postat
Citat från svenska Roland>

Hej Tomas!

För att lyckas med att göra en multitimbral performance (ett program där flera MIDI-kanaler är aktiva samtidigt, med olika ljud på varje) måste du dels befinna dig just i Performance-mode och jobba i USER-banken (Preset-bankernas ljud är fasta och kan ej skrivas över, däremot kan man börja med sånt och kopiera det till en User-plats innan man redigerar det).

Varje "syntdel" i en JV-1080 kallas för "Part" och du måste välja olika MIDI-kanaler för varje Part och sedan bestämma vilken Patch (ljud) som skall ligga på varje Part.

Ahhh.. just det så är de =).. blir nästan lite sugen på att ta med min jv 80 till studion o lira lite...

Postat

välkommen till klubben för pissga jv, jag heter Tomas och är ordförande, vill du bli kassör?

Haha! Jag är på! :rolleyes:

Suck, nu börjas det kännas öken. Är det så lätt att jag missar det?

/T

Nej, så lätt är det verkligen inte. Jag gav upp förut oxå och började leta ljuden manuellt med vridhjulet och skrev sedan in siffrorna för det ljudet jag ville ha. Inte alls smidigt men det gick snabbare än att leta patchar.

Postat

Jag ger mig inte in på patcharna alls, jag ska klura ut hur man gör. Är så förbannat envis.. Jag kan lätt sitta ett par dagar på raken med samma sak..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.