jADEDkel Postat 17 januari 2008 Postat 17 januari 2008 Hallå allihoppa! E ny här.. så kanske e en dum fråga men ja ger d en chans.. Jag vill ha en låt (Takida - Curly Sue) utan Robban (sångaren) 😆 Finns det något sätt att ta bort sången från låten? Läste här någonstans att det gick att ta bort musiken å ha kvar sången.. Jag vill göra tvärt om som sagt.. Eller om nån har den låten utan sång så får ni gärna skicka den eller ladda upp den! Tackar i förhand!
Claes Holmerup Postat 17 januari 2008 Postat 17 januari 2008 Det har besvarats hundratals gånger vid det här laget, tror jag. 😉 Det du vill göra går att fixa genom att fasvända den ena kanalen och sedan mixa ihop höger och vänster till en monokanal. Då uppträder fasutsläckning på det som ligger mixat i mono (alltså leadsång, baskagge, bas etc) och det ljudet kommer att reduceras i styrka (men troligen inte försvinna helt). På andra hållet (alltså att ta bort allt utom sången) går däremot inte. Du får alltså ut en monofil av det - och det är mer än sången som försvinner - och samtidigt så har du kvar reverb o dyl från sången, som ju ligger i stereo. Du får helt enkelt testa och sedan fråga dig själv om det blir tillräckligt bra för att du ska vilja använda det... 😆
Johan Royen Postat 17 januari 2008 Postat 17 januari 2008 Om du hade läst igenom tråden om hur man tar bort sång hade du sett att det står precis hur man gör det du efterfrågar i den.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.