Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag undrar om någon har bra erfarenheter med en mik som passar bra till enn stärk kvinnlig rock/soul röst (typ Anastacia, Christina Aguilera, Whitney Houston). Jag söker en mic som har närhet och värme. Fick låna hem en neumann u87 bara för att lyssna vad som lät bra. Den lät jättebra, men jag har ju inte råd med en sånn. Priset får ligga +/- 5000 kroner i mitt fall.

Vi har Apogee's Duet ljudkort.

MVH

Reisa

Annons
Postat

Det allra viktigaste mär man letar efter mikrofon för sång är att man provar! Spelar ingen roll vad micken kostar så länge den passar personen som ska sjunga i den. Det ända vi kan göra är att rekommendera mickar om generellt är bra (pris/prestanda) men i slutändan så måste du ändå prova vilken som matchar sångerskan/sångaren bäst.

En väldigt prisvärd mikrofon är Röde NT2-A som väldigt många använder (och som klarar extrema ljudtryck utan att dista/bottna).

Postat

En mic som jag verkligen gillar, är sE Electronics z5600a - men tyvärr ligger den lite högre i pris...

Violet Design Black Knight är en mycket trevlig mic också - som t o m ligger under priset du angav. 🙂

Hämta gärna smakprov på hur diverse micar kan låta, på min testsite. 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.