Varre Postat 16 januari 2008 Postat 16 januari 2008 Hej !! Ursäkta en kanske dum fråga från en datornovis. Jag är lite osäker på hur mkt RAM-minne jag har i min burk. I kontrollpanelen under "prestanda & underhåll" står det 512 MB RAM men under Aktivitetshanteraren står det Allokerat 479 MB av totalt 1250 MB. Det kanske är två skilda saker men vad är det som gäller ? Tacksam för svar.
Björn Olsberg Postat 16 januari 2008 Postat 16 januari 2008 Den förstnämnda siffran anger hur mycket ram-minne du har. Den sistnämnda gäller ram-minnet + storleken för den temporära växlingsfilen på hårddisken.
Varre Postat 16 januari 2008 Trådstartare Postat 16 januari 2008 Den förstnämnda siffran anger hur mycket ram-minne du har. Den sistnämnda gäller ram-minnet + storleken för den temporära växlingsfilen på hårddisken. Ok, då borde jag kanske uppgradera mitt RAM-minne då jag funderar på att skaffa Cubase samt ett lämpligt ljudkort. Har förstått genom att läsa lite på forumet att ni rekomenderar minst 1 GB i fall det ska fungera ok. Tack så mkt för svaret.
Skogholm Postat 16 januari 2008 Postat 16 januari 2008 Den förstnämnda siffran anger hur mycket ram-minne du har. Den sistnämnda gäller ram-minnet + storleken för den temporära växlingsfilen på hårddisken. Ok, då borde jag kanske uppgradera mitt RAM-minne då jag funderar på att skaffa Cubase samt ett lämpligt ljudkort. Har förstått genom att läsa lite på forumet att ni rekomenderar minst 1 GB i fall det ska fungera ok. Tack så mkt för svaret. Det beror på din processor också. har du en väldigt gammal så e det lika bra o köpa ny dator istället.
Varre Postat 16 januari 2008 Trådstartare Postat 16 januari 2008 Den förstnämnda siffran anger hur mycket ram-minne du har. Den sistnämnda gäller ram-minnet + storleken för den temporära växlingsfilen på hårddisken. Ok, då borde jag kanske uppgradera mitt RAM-minne då jag funderar på att skaffa Cubase samt ett lämpligt ljudkort. Har förstått genom att läsa lite på forumet att ni rekomenderar minst 1 GB i fall det ska fungera ok. Tack så mkt för svaret. Det beror på din processor också. har du en väldigt gammal så e det lika bra o köpa ny dator istället. Har en stationär dator med XP, ca fyra år gammal. 2.41 GHz processor. Är det lika bra att köpa en ny ändå tycker du/ni ??
Skogholm Postat 16 januari 2008 Postat 16 januari 2008 Den förstnämnda siffran anger hur mycket ram-minne du har. Den sistnämnda gäller ram-minnet + storleken för den temporära växlingsfilen på hårddisken. Ok, då borde jag kanske uppgradera mitt RAM-minne då jag funderar på att skaffa Cubase samt ett lämpligt ljudkort. Har förstått genom att läsa lite på forumet att ni rekomenderar minst 1 GB i fall det ska fungera ok. Tack så mkt för svaret. Det beror på din processor också. har du en väldigt gammal så e det lika bra o köpa ny dator istället. Har en stationär dator med XP, ca fyra år gammal. 2.41 GHz processor. Är det lika bra att köpa en ny ändå tycker du/ni ?? Jag har 1,7 ghz 1 gb ram. den funkar allt 😱 så behåll den du har ett tag till du. Men själv har jag beställt en ny dator nu för att kunna använda fetare o fler pluggar..
Gilbert Postat 16 januari 2008 Postat 16 januari 2008 Förutsatt att det inte är några andra problem med datorn (chipset o s v) så räcker prestandan (om min. 1 Gb RAM) För att börja skapa musik. Om du vill kunna köra tunga projekt med mycket samplingsbaserade pluggar (t ex Ivory) så är 2 Gb RAM nästan minimum.
Varre Postat 16 januari 2008 Trådstartare Postat 16 januari 2008 Förutsatt att det inte är några andra problem med datorn (chipset o s v) så räcker prestandan (om min. 1 Gb RAM) För att börja skapa musik. Om du vill kunna köra tunga projekt med mycket samplingsbaserade pluggar (t ex Ivory) så är 2 Gb RAM nästan minimum. Tack för alla svar. Jag är verkligen nybörjare på det här, tänkte mest köra midi-keyboard och ev sång. Skulle denna kombination kunna vara en vettig start : Sequel eller Cubase SE Ljudkort - Delta 1010LT eller EMU 0404 ( har inte Firewire, bara USB om det har någon betydelse) Mikrofon - Studio Projekts B1 i fall den fungerar till något av ovanstående ljudkort ?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.