Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Nej jag skrev ju att Altivec hade fördelar över SSE och det visade ju länken..

som du för övrigt också glömde...

Nej jag glömde varken eller, nu refererade jag till din länk. De flesta kan ju googla men frågan är om du förstått nu hur stor skillnad det är mellan Altivec och SSE?

Jag tycker det är en god sed att ange sina källor när man citerar något.

Annons
  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Nej jag skrev ju att Altivec hade fördelar över SSE och det visade ju länken..

som du för övrigt också glömde...

Nej jag glömde varken eller, nu refererade jag till din länk. De flesta kan ju googla men frågan är om du förstått nu hur stor skillnad det är mellan Altivec och SSE?

Jag tycker det är en god sed att ange sina källor när man citerar något.

Men det är inte god sed att länka till hörsägen för att styrka dina andrahandsuppgifter...

Postat
Min stationära dator är en G4, med 1,2gHz CPU och 1 gb ram.. den åker sakta men säkert förbi alla mina kollegors PC-apparater. utan tvivel. och då är det påpekbart att de kör alla minst core2duo och 2 gb ram.

Påstår du att en G4 1,2 GHz är snabbare än en C2D? 😄

nepp.. det jag påstår är att mer eller mindre alla mina kollegor som kör PC får boota om system och dylikt större delen av tiden, och på så sätt förlora data som de inte backupat medan jag glider sakta förbi dom med min G4..

på så sätt är min G4 bättre än deras C2D eller quadcore.

Postat
Min stationära dator är en G4, med 1,2gHz CPU och 1 gb ram.. den åker sakta men säkert förbi alla mina kollegors PC-apparater. utan tvivel. och då är det påpekbart att de kör alla minst core2duo och 2 gb ram.

Påstår du att en G4 1,2 GHz är snabbare än en C2D? 😄

Inte på allt men har du inte hört talats om Altivec.....

Vi har nog glömt vad vi diskuterade...

Vilka uppgifter tror du att en G4 1,2 GHz skulle vara snabbare på än en C2D?

Postat
Tror till skillnad mot dig att den kommer bli en jättehit bland musiker en Macbook air och ett litet USB tangent bord med integrerat ljudkort så har man den skönaste och lättaste men ändå kompetenta ministudio som skådats och Macbook Airs multi-touchpad kommer helt klart påverka musikskapandet och framförandet för många....

Hmm. Om man kör garageband så kan jag hålla med dig absolut. Smutt och smidigt.

Men Logic Studio på en ULV prolle och en 4200 varvsdisk tror jag blir sjuuuukt segt. Det är ju inte testat ännu, men de ULV prollar jag testat på bärbara är inte så effektiva. Eller de är rätt slöa skall jag faktist säga.

Men jädrar va snygga de är. Som vanligt 🙂

/Pär

Postat
Tror till skillnad mot dig att den kommer bli en jättehit bland musiker en Macbook air och ett litet USB tangent bord med integrerat ljudkort så har man den skönaste och lättaste men ändå kompetenta ministudio som skådats och Macbook Airs multi-touchpad kommer helt klart påverka musikskapandet och framförandet för många....

Hmm. Om man kör garageband så kan jag hålla med dig absolut. Smutt och smidigt.

Men Logic Studio på en ULV prolle och en 4200 varvsdisk tror jag blir sjuuuukt segt. Det är ju inte testat ännu, men de ULV prollar jag testat på bärbara är inte så effektiva. Eller de är rätt slöa skall jag faktist säga.

Men jädrar va snygga de är. Som vanligt 🙂

/Pär

Sitter inga ULV-processorer i, intels ULV-processorer har för närvarande "bara" en klockfrekvens på upp till 1,33 GHz.

Postat
Hupp! Air är inte alls tunnast. Inte ens näst tunnast. Mitsubishi Pedion från 1997 är/var 183 mm tjock och Sharp Actius MM10 är bara 137 mm tjock och har dessutom ethernet, en pcmcia-plats och två usb-portar 😛

Öh?! 😉

187 mm? 137 mm?

Han fick visst lite fel på decimalerna. De var tydligen 18,7mm resp. 13,7mm, om man kollar i länkarna som fanns... 😉

Apple-burken har dock "lite" bättre prestanda än dessa två reliker från anno dazumal... 🙂

Postat

Sitter inga ULV-processorer i, intels ULV-processorer har för närvarande "bara" en klockfrekvens på upp till 1,33 GHz.

Jasså? Den infon har jag fått iallafall.

De är ju fastlödda på moderkortet och är väldigt strömsnåla precis som ULV. Men de kanske har uppdaterat dem då?

Som sagt! Inget är ju testat ännu så vi får väl se vad de går för.. Coolt hursom..

/Pär

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.