Tilly Postat 15 januari 2008 Postat 15 januari 2008 (redigerat) Har precis updaterat till Vista Ultimate och installerat Cubase SX 3 igen med nya vista drivisar till mitt ljudkort M-Audio Delta 1010LT. När jag spelar in MIDI till cubase, så får jag dubbla noter. Säg till exempel att jag spelar inte C C C C, då lägger sig 2 noter på C C C C. Det blir alltså dubbla noter som överlappar varandra. Markerar jag tonen och trycker delete, så finns det en ton kvar under. Förstår ni hur jag menar? Hur löser jag detta problem? Redigerat 15 januari 2008 av Soundborn
Gain Postat 16 januari 2008 Postat 16 januari 2008 Ligger det fler midikontrollers på in så blir det..dubbla nötter. Om det är så att du kör på "All MIDI Inputs" på ditt spår så är det enda jag kan komma på är att gå in på Device Setup där du kan bestämma vilken input som ska gälla då. Kan ju vara så att detta ändrats by default eller nåt. Annars..bugg? 😏
Tilly Postat 16 januari 2008 Trådstartare Postat 16 januari 2008 Underbart Gain! Det var "all midi inputs", vilket hjärnsläpp jag fick! 😄 Tack så mycket!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.