xarl Postat 15 januari 2008 Postat 15 januari 2008 Hej, Upptäckte att en skiva jag gjort finns tillgänglig på en Bittorrenttracker i DTS surround ! ! ! Skivan är inte mixad eller utgiven i något surround-format, hur går detta till? Vet inte hur DTS funkar. så här står det: NOTE that you will need a dvd player with a dts decoder somewhere in your sound system, and a five-speaker set-up to benefit from the multichannel programme. If you have no dts decoder, there will be no sound or all you will hear is awful digital noise. /Carl
Björn Olsberg Postat 15 januari 2008 Postat 15 januari 2008 Hej, ja, det låter udda. Nu vet jag inte vilken dignitet vi talar om vad gäller skivans popularitet, men det kan inte vara så att skivbolaget har låtit mixa om skivan? Och du är säker på att inte inte finns utgiven i surround? Annars, det kanske är fejk? Någon som vill få mer cred genom att skriva dts, trots att det inte är så. Du skulle ju kunna prova att ladda hem filerna och testa1. Du lär ju inte åka fast för piratkopiering av ditt eget material, så det borde ju vara lungt 😄 1 Tipset strider egentligen mot Forumreglerna, men här handlar det om kopiering av sitt eget material, inte någon annans.
xarl Postat 15 januari 2008 Trådstartare Postat 15 januari 2008 Plattan har några år på nacken, den är utgiven på ett ganska litet amerikanskt bolag, och det är jag som levererat mastern, så det har dom inte. Men är DTS nån sån där fejksurround som fördröjjer/fasvänder vissa register för att skapa "rymd"?? Då kan det ju vara något ägg som bara kört igenom hela mixen "woow suround!!!" /C
Christoffer Bergfors Postat 15 januari 2008 Postat 15 januari 2008 Plattan har några år på nacken, den är utgiven på ett ganska litet amerikanskt bolag, och det är jag som levererat mastern, så det har dom inte. Men är DTS nån sån där fejksurround som fördröjjer/fasvänder vissa register för att skapa "rymd"?? Då kan det ju vara något ägg som bara kört igenom hela mixen "woow suround!!!" /C DTS är en av de två vanliga standarderna för 5.1-ljuduppspelning från digitala format. Den andra kallas AC3 eller Dolby Digital. Vad man nu kan ha gjort med den har jag ingen aning om, kanske inget alls, kanske har man lagt ut lite studs bakåt, kanske latjat lite i stil med Dolby Pro Logic IIx. Som sagt, dra hem och kolla!
Björn Olsberg Postat 15 januari 2008 Postat 15 januari 2008 Ja, det låter då onekligen som att någon har fuskat ihop en surroundversion.
xarl Postat 15 januari 2008 Trådstartare Postat 15 januari 2008 Hmmm, jag får väl ladda ner den o kolla.... Tack för inputen Det är svårt att förhindra piratkopieringen, men de ska ge F-n i att ändra innehållet 😳 /Carl
Linus Postat 15 januari 2008 Postat 15 januari 2008 De har kanske kört den genom CMSS 3D i en X-Fi / Xmod 😆 Ladda hem! Jag är väldigt nyfiken på att höra fortsättningen på historien.
xarl Postat 15 januari 2008 Trådstartare Postat 15 januari 2008 Den är på 1GB så vi får se hur det går, har börjat tanka nu iallafall..... Börjar bli lite orolig nu när norrmännen kanske är inblandade /C
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.