Jump to content
Annons

Olovlig DTS surround ! ! !


xarl

Recommended Posts

Hej,

Upptäckte att en skiva jag gjort finns tillgänglig på en Bittorrenttracker i DTS surround ! ! !

Skivan är inte mixad eller utgiven i något surround-format, hur går detta till?

Vet inte hur DTS funkar.

så här står det:

NOTE that you will need a dvd player with a dts decoder somewhere in your sound system, and a five-speaker set-up to benefit from the multichannel programme. If you have no dts decoder, there will be no sound or all you will hear is awful digital noise.

/Carl

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej, ja, det låter udda. Nu vet jag inte vilken dignitet vi talar om vad gäller skivans popularitet, men det kan inte vara så att skivbolaget har låtit mixa om skivan? Och du är säker på att inte inte finns utgiven i surround?

Annars, det kanske är fejk? Någon som vill få mer cred genom att skriva dts, trots att det inte är så. Du skulle ju kunna prova att ladda hem filerna och testa1. Du lär ju inte åka fast för piratkopiering av ditt eget material, så det borde ju vara lungt 😄

1 Tipset strider egentligen mot Forumreglerna, men här handlar det om kopiering av sitt eget material, inte någon annans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Plattan har några år på nacken, den är utgiven på ett ganska litet amerikanskt bolag, och det är jag som levererat mastern, så det har dom inte.

Men är DTS nån sån där fejksurround som fördröjjer/fasvänder vissa register för att skapa "rymd"??

Då kan det ju vara något ägg som bara kört igenom hela mixen "woow suround!!!"

/C

Link to comment
Dela på andra sajter

Plattan har några år på nacken, den är utgiven på ett ganska litet amerikanskt bolag, och det är jag som levererat mastern, så det har dom inte.

Men är DTS nån sån där fejksurround som fördröjjer/fasvänder vissa register för att skapa "rymd"??

Då kan det ju vara något ägg som bara kört igenom hela mixen "woow suround!!!"

/C

DTS är en av de två vanliga standarderna för 5.1-ljuduppspelning från digitala format. Den andra kallas AC3 eller Dolby Digital. Vad man nu kan ha gjort med den har jag ingen aning om, kanske inget alls, kanske har man lagt ut lite studs bakåt, kanske latjat lite i stil med Dolby Pro Logic IIx. Som sagt, dra hem och kolla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...