Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Tänkte höra om någom vet vad en rimmlig tempratur bör vara inne i burken. Har nyligen satt i hop en dator men fläktarna låter en del. Det är ca 25 grader i burken, om jag sätter motstånd på fläktarna får jag ju ner ljudet men ökar tempraturen. Frågan är vad max tempraturen bör vara.

Mvh Martin

Annons
Postat
Hej

Tänkte höra om någom vet vad en rimmlig tempratur bör vara inne i burken. Har nyligen satt i hop en dator men fläktarna låter en del. Det är ca 25 grader i burken, om jag sätter motstånd på fläktarna får jag ju ner ljudet men ökar tempraturen. Frågan är vad max tempraturen bör vara.

Mvh Martin

det beror på vilket moderkort du har, men du kan lungt ha 45-50 grader utan att oroa dig, men sänk fläktarna och övervaka om det blir för varmt, du kan ju alltid skaffa dig en fläkt kontroller för sköta fläkthastigheten med. 😄

Postat
Hej

Mvh Martin

det beror på vilket moderkort du har, men du kan lungt ha 45-50 grader utan att oroa dig, men sänk fläktarna och övervaka om det blir för varmt, du kan ju alltid skaffa dig en fläkt kontroller för sköta fläkthastigheten med. 😄

Tackar för det snabba svaret kortet är ett Gigabyte GA-G33M-DS2 G33 mATX det har visst komponenter som har extra låg tempratur. kabinetten är en Lian Li PC-V300B Mini Tower. Så allt är väldigt kompakt och trångt. Men en styrning kanse är det bästa alternativet. då kan man ju dra ner vid t ex sång.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.