Esset Postat 11 november 2004 Postat 11 november 2004 Har t.ex. suttit och spelat in trummor i samma rum som trumsettet stod i och fick till det ganska så bra. Inte tillhörande topic men är det inte ett måste om man ska spela trummor att man sitter i samma rum som trumsettet? 🙂😉 Jag gillar iaf AKG's halv slutna K141 lurarna.....sitter skönt
wonderboy Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 I skolans studio har vi kört med Beyerdynamic DT150. Det känns ju som om de förstärker basen ganska mycket men vi har ändå varit väldigt nöjda. Det går ju att dra på något alldeles oerhört utan att de spricker. Detta har vi haft användning av t ex när vi gjort liveinspelningar där ett helt rockgäng står i samma rum. Jag vet dock inte hur mycket de dämpar. Problemet är dock att de tjänat oss väl i tio år(!) utan att en enda gått sönder men nu är det dags att köpa nya. Vilka ska vi köpa om man också tar in att de ska kunna spela högt under lång tid?
D Vibe Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Jag har haft mina Sennheiser HD600 sen Januari 2001, och de har hållt hittills iaf 🙂 .. Har tappat dem i golvet många gånger sen dess (vilket gör ont i hjärtat lika mycket varenda gång) ... Ett par riktigt bra lurar också. Vet inte riktigt hur det är med dämpningen, men de är riktigt ärliga och de har riktigt "bekvämt" ljud, vilket är bra vid långa sessions.. Dock kanske priset är i överkant, 3kkr kostade de när jag köpte dem, tror de ökat något i priset sen dess.. (?) ... Det var förövrigt mitt första steg mot min hemstudio 😉 /Daniel
D Vibe Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Ah, http://www.jam.se säljer dem (Sennheiser HD600) för 2.495:- .. Skynda fynda 😉
awe Postat 12 november 2004 Postat 12 november 2004 Det som kanske får en del att tycka att Sennheiser är "vassa", är nog att de inte har den fruktansvärt överdrivna bas som många andra lurar har. Det är lätt att låta sig imponeras och luras av kraftig bas och tro att det är bättre när man jämför i butiken... 😉Jag uppfattar Sennheiser HD280 PRo som förhållandevis ärliga för att vara slutna lurar - och Ultrasone HFI-650 har som sagt ett snäpp bättre ljud, lite bättre komfort och betydligt högre pris (som jag i och för sig tycker är prisvärt ändå... 🙂 ). Du har förbaskat rätt angående kraftig bas. När jag valde lurar för ett antal år sedan ville jag ha lurar som ansågs som studiostandard och många rekommenderade AKG 240. Jag vet inte om det är ett bra val men eftersom jag förlitar mig ganska mycket på lurar vill jag inte sitta och pilla fram schyssta ljud och mixar för att sedan märka att det låter skit i monitorerna.
Pluffo Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 (redigerat) Fråga: Finns det en modell som heter HD-280 ( utan pro tillägget... )? Så står det nämligen på Hi-fiklubbens hemsida...Vill ju inte gå och köpa fel... 😉 Edit: Hmm....nu ser jag i och för sig att dem benämner dem "Sennheiser HD 280 Professional" längre ner i texten....borde nog betyda att det är samma.... Redigerat 20 november 2004 av Pluffo
Torre Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 Fråga: Finns det en modell som heter HD-280 ( utan pro tillägget... )? Så står det nämligen på Hi-fiklubbens hemsida...Vill ju inte gå och köpa fel... 😉 Edit: Hmm....nu ser jag i och för sig att dem benämner dem "Sennheiser HD 280 Professional" längre ner i texten....borde nog betyda att det är samma.... Jo, jag blev också lite fundersam där, men det finns bara en modell Sennheiser HD-280, förutom att man kan välja färg på dom, svart eller silver. Använder lurarna när jag spelar in akustiska trummor i studion, och de funkar prima! Rekommenderas som sagt!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.