Jump to content
Annons

Hjälp mig med gitarrköp!


BruceWayne (oregistrerad)

Recommended Posts

BruceWayne (oregistrerad)

ok, tack 😉

Fick mail från thomann nu också, varken case eller strap följer med :\

Redigerat av BruceWayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Axelrem är strap på engelska. Jag använder Die Hard kablar. Finns många bra märken. Köp inte det billigaste. Tror de jag har kostar mellan 100 och 200 för 3 meter, länge sen jag köpte nu.

Jag köper alltid en peaveykabel de har på börsen, funkar skitbra till lespaul för den vinklade pluggen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

På muskibörsen får man med ett Hagström E20 case om man köper en Super Swede. Jag kollade lite på emnordics hemsida, de som är grossist för Hagström i Sverige. Där följer det med case på alla Hagström gitarrer. Vore konstigt om det vore annorlunda från Tyskland.

Link to comment
Dela på andra sajter

På muskibörsen får man med ett Hagström E20 case om man köper en Super Swede. Jag kollade lite på emnordics hemsida, de som är grossist för Hagström i Sverige. Där följer det med case på alla Hagström gitarrer. Vore konstigt om det vore annorlunda från Tyskland.

Dom kanske har beställt utan för att få ner priset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske är lite sent ute nu men jag köpte en Cort M-520 (2995 kr på Musikbörsen) för ca ett år sedan som är skitbra. Bra genomgående kvalitet och bra mickar. 😉

Jag vill i vanlig ordning slå ett slag för Cort som gör mycket bra grejer även i det lägre prissegmentet. 😆

m520.jpg

Redigerat av SFxtc
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske är lite sent ute nu men jag köpte en Cort M-520 (2995 kr på Musikbörsen) för ca ett år sedan som är skitbra. Bra genomgående kvalitet och bra mickar. 😎

Jag vill i vanlig ordning slå ett slag för Cort som gör mycket bra grejer även i det lägre prissegmentet. 😄

m520.jpg

Så sant, så sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man köper gitarr är det extremt viktigt att man provspelar så du vet att du valt rätt gitarr, vissa gitarrer är lättare än andra beroende på din spelstil, handstorlek osv. Köp ingen gura du inte spelat på eller i alla fall spelat en likadan. Jag skulle köpt en billig gitarr som kändes bra och sen byta mickar, mickarna man får till gitarren är nästan aldrig bra på billigare gitarrer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...