Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej ni glade.

Tips på halvracksenhet att styra aktiva monitorer med.

Även övriga tips på bra volymkontroller för 1 till 2 monitorpar

samt även ett flertal hörlurar.

Annons
Postat

Det som kom upp i mitt huvud så direkt var presonus monitor station ( tror den heter så). Då får du även talkback. Sedan har de även hörlursförstärkare om du ville ha det. Har inte testat dessa saker själv, men presonus är ju inte kända för att göra skit direkt. Det är dock inte halvracks format, men du skrev att övriga tips var välkomna och så fick jag bryta 1000 inlägget 🙂 :)

MVH

Anders

Postat

SM Pro Audio M-Patch2 är en passiv attenuator där du också kan välja mellan två ljudkällor och även välja mellan 2 monitorpar. Hörlursutgång finns också - och det är den enda aktiva delen, så resten av burken fungerar utan nätdel.

Postat
SM Pro Audio M-Patch2 är en passiv attenuator där du också kan välja mellan två ljudkällor och även välja mellan 2 monitorpar. Hörlursutgång finns också - och det är den enda aktiva delen, så resten av burken fungerar utan nätdel.

Vad tycker du om hörlursförstärkaren?

Postat

Vad tycker du om hörlursförstärkaren?

Jag kör själv med föregångaren, som bara heter M-Patch - och den saknar hörlursförstärkare. Det har tyvärr aldrig blivit av att jag har testat hörlursförstärkaren i M-Patch2, men burken är prisvärd även utan den... 😄

Jag ska försöka förbättra min okunskap på det området när jag får in nya i nästa vecka... 😉

Postat

En polare har en likadant som rekommenderats av Claes och han är väldigt nöjd.

Postat

jag har mpatch 2.

många fel är det på den.

dels en detalj, dämpar inte helt rent mellan vänster höger utan på riktigt lågt läcker det lite lite i ena kanalen. säkert bara mitt ex.

borde vara switch mellan lyssning ett och två itället för att man måste slå av ena samtidigt som man får slå på andra för att A/B lyssna.

hörlursvolymen följer stora volymen, trots att den har en egen knapp.

dessutom en muteknapp som gör samma sak som högttalare av på, när man skulle hellre behöva den för att kunna muta lurarna.

kort sagt en inte helt samrt liten låda.

den är en halv rackenhet bred men två hög till egenligen ingen nytta.

men den gör ju det den ska.

Postat
jag har mpatch 2.

många fel är det på den.

dels en detalj, dämpar inte helt rent mellan vänster höger utan på riktigt lågt läcker det lite lite i ena kanalen. säkert bara mitt ex.

borde vara switch mellan lyssning ett och två itället för att man måste slå av ena samtidigt som man får slå på andra för att A/B lyssna.

hörlursvolymen följer stora volymen, trots att den har en egen knapp.

dessutom en muteknapp som gör samma sak som högttalare av på, när man skulle hellre behöva den för att kunna muta lurarna.

kort sagt en inte helt samrt liten låda.

den är en halv rackenhet bred men två hög till egenligen ingen nytta.

men den gör ju det den ska.

Man kan ha synpunkter på design och funktioner..

Tycker inte man skall klaga på SM-burken, den eju trots allt sketabillig och gör ett relativt bra jobb..

Ni kan ju alltid betala 4-5 ggr mera för nått annat fabrikat, om ni anser att funktioner och design e så viktigt 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.