Jump to content
Annons

Vilket ProTools?

Recommended Posts

Luban (oregistrerad)
Postat

Hejsan, är le på alla studio program som man inte kan ett skvatt om.

Så tänkte att jag skulle fixa pro tools som jag är lite hemma i.

Men vilket ska man ha, har en m-audio jamlab som interface och den är kompitabel med pro tools m-powered 7.0, betyder det att man bara kan ha m-powered?

Kan man ha alla verisioner eller bara nya 7.0an?

Skulle vara himelen att ha pro tools 😛

/Anton

Annons
Postat

Mig veterligt är det bara M-Powered (man får antagligen senaste versionen när man köper) som funkar (3000 kr). Kan även tipsa om att en FireFly302 + CuBase 4 Studio kostar lika mycket...

Luban (oregistrerad)
Postat
Mig veterligt är det bara M-Powered (man får antagligen senaste versionen när man köper) som funkar (3000 kr). Kan även tipsa om att en FireFly302 + CuBase 4 Studio kostar lika mycket...

okej, det följer inte med nått till Jamlab, men den kostar 300 spänn så man kan inte förvänta sig det 😛

Men tror du en av dom föregående verisionerna fungerar?

tycker att den lär vara bakåtkompitabel.

Postat (redigerat)

Tänk bara på att PT6 inte kan öppna sessions gjorda i PT7. (däremot kan ju dock "nyare öppna gamla")

ProTools M-powered 7.4 är de senaste och kostar 2995kr att köpa. Äger du tidigare versioner (6 eller 7) av ProTools kostar uppdateringen ca 650 kr.

/L

Redigerat av Limpan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.