Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

veteran, som du är, vet du väl att man kan använda sökfunktionen. Den fungerar kanon 😳

Postat

Jepp har testat och är mycket nöjd. Den i mitt tycke bästa gitarreffekten för datorer med överkommligt pris. Det finns en rad olika funktioner och parametrar att greja med såsom högtalare, mikrofoner mikrofonernas instälning + en hel radda annat. Den är lite processorkrävande tyvärr. DEn enda mjukvara för giaterrer som låter lika bra i mitt tycke är Dsound, men den fungerar inte i VST utan baar som "host" för vstinstrument. Guitarrig är mer realistisk dock. 😳

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Har testat och den låter bra. Jag tycker emellertid att Amplitube är snabbare att komma igång med. Men Guitar Rig har ju oändliga inställningsmöjligheter.

Det viktiga med vilken gitarrplugg det än är, är att den kan simulera en Fender Twin.

//Nemo

Postat

Hört olika bud om Guitar Rig.. En del tycker den bankar skiten ur amplitube och en del tycker amplitube låter oändligt mycket bättre. De som jag känner som provat är allihop rutinerade rävar som både jobbat mycket i studio och spelar gitarr. Vet inte vad jag ska tro själv. (har inte provat Guitarrig alls själv, men använder amplitube flitigt)

Postat
Hört olika bud om Guitar Rig.. En del tycker den bankar skiten ur amplitube och en del tycker amplitube låter oändligt mycket bättre. De som jag känner som provat är allihop rutinerade rävar som både jobbat mycket i studio och spelar gitarr. Vet inte vad jag ska tro själv. (har inte provat Guitarrig alls själv, men använder amplitube flitigt)

Amplitube bankar skiten ut Guitar Rig vilken dag som helst. Då pratar jag om vilken som bäst simulerar en gitarrstärkare.

Det finns fler effekter i guitar rig och man kan kombinera mer fritt, men de suger processorkraft som egghead säger. Nä, amplitube är det som gäller! Ett suveränt ljud redan från början! 😆

Postat

Jag har inte pillat med dem särskilt länge, men i mitt tycke är Guitar Rig inte särskilt bra på distade ljud. Alla distade ljud jag lyckats knåpa fram låter rätt hemskt. Men annars verkar den rätt trevlig.

Postat

Jag tycker att GuitarRig är grym som standalone för att öva, planka låtar eller spara idéer men som plugin är den för krävande för att vara bra (om man inte kan gödsla med minne).

Postat

Annars finns som sagt denna välljudande GRATIS-plugg att ladda ner. Gränssnitt suger, men är CPU-effektiv och låter bra.

http://www.simulanalog.org/

//Nemo

Postat

Har inte hunnit testa NI Guitar Rig så väldans mycket ännu. Men hittills har jag ställt mig positiv inför denna. Appropå distade ljud så tycker jag det fanns några som är riktigt bra (lätt distade). Men det känns som att här är Amplitube absolut vassare. Rena ljud fanns det en hel del som jag gillar. Även om man kanske får tweaka lite för att få till det sound man vill ha.

Min dator, fin som den är, har hittills inte haft problem med att NIgr skulle kräva för mycket kraft.

Vilken som är bättre? Nja..detso fler ljud man har att tillgå desto större blir chansen att kunna ratta till det sound man söker. Såld!

/Micke

Postat
:rolleyes: //Nemo
Postat
Ok,

ännu mera Tack 😄

btw,

vilket ljudkort är bra?

hahahaha

skojar bara 😄😆🙂

Jag gillar inte när folk skrämms sådär.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.