Jump to content
Annons

Custom design

trashandcash

Recommended Posts

Hej! Nån som har några tips hur man kan göra om gitarren, jag har en kille som kan göra det till mej men behöver lite "Counseling" först, hurvida det är värt det, etc..

Jag har en Ibanez AT300 som jag skulle vilja göra en mer personlig design på.

Tack på förhand / Håkan 😛

Dela på andra sajter

Annons
Ny hals-

Nya mickar

Nytt stall

Annars är det ju mest lack, bindings och knappar man kan ändra, Men det är ju lite löjligt att hålla på med sådant, man ska ju spela på gitarren inte dansa framför spegeln med den.

knoppar o grejjen kan du få tag på på GMF.se

löjligt? näe. man lever med sitt/sina instrument, och klart som fan man ska vara nöjd med dom. varför köpa en viss typ av kläder? varför ha en vis typ av frisyr? för att man gillar det.likadant med gitarrer. kalrt som fan man ska ha en snygg planka.

Det jag hade gjort med en sån gitarr, vore väl att skaffa guldmekanik rakt över.alltså all mekanik ska vara "förgylld".. vore sjukt snyggt! och självklart byta stallmicken till en täckt mick med guldkåpa (såklart!!)

Dela på andra sajter

AlienDealer (oregistrerad)

varför inte designa er helt enga gitarr från "scratch". Så får ni exakt som ni vill ha det! Och helt unikt dessutom! Behöver inte bli så jättedyrt faktiskt.

REK Guitars tex. En polsk firma.

kolla under Gallery, Christians Kitte. den är min den 😄

Annars håller jag med IDF, byta lite rattar och switchar gör stor skillnad.

Eller varför inte kasta på ett set med blåa, rosa eller svarta strängar?!

Nu minns jag inte var jag beställde mina svarta ifrån.. Kan det varit www.drstrings.com??

Kitte

Dela på andra sajter

HEj! Tack för alla svar, ska förtydliga mej att jag syfta mest på lacken men tack för alla tips om mikar, hals, etc. Tror nästan jag ska gå på det där med att "förgylla" allt. Jag tycker inte alls det är löjligt att fixa gitarren, med tanke på att det är lite av ens ansikte utåt på scen t.ex, men även för att det är oftast är sjukt mycket roligare att spela på en gitarr man tycker är riktigt snygg och trivs med.

PS: Om ni har några tips på var man kan få tag i lite mer "speciella" knappar, switchar, stall, etc, hade det varit jätte snällt! /Håkan

Redigerat av trashandcash
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.