baldypwn (oregistrerad) Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 Hello Min kompis Kalle vill börja spela in lite musik på sin PC med programmet audacity. Han undrar således vilken mick som passar bäst till detta projekt. Söker en prisvärd mick som både fångar upp sången och gitarren bra. Tack på förhand. Mvh Robban
Ken Kängström Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 Vilken budget pratar vi om? och mer intressant, vilken genre ska den användas till?
baldypwn (oregistrerad) Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 Tack för snabbt svar. Genren är åt singer/songwriter-hållet vågar jag påstå. Typ Ted Gärdestad 😆 Prismässigt vore det trevligt om man kunde hamna under 1000-lappen.
pet Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 Tack för snabbt svar. Genren är åt singer/songwriter-hållet vågar jag påstå. Typ Ted Gärdestad 😆 Prismässigt vore det trevligt om man kunde hamna under 1000-lappen. eftersom att du antagligen inte har nån mixer preamp eller liknande som fråga först? 🙂 så vore det enklaste av dig att köpa en Usb mick som finns att köpa under 1000 lappen 🙂
baldypwn (oregistrerad) Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 Tack för snabbt svar. Genren är åt singer/songwriter-hållet vågar jag påstå. Typ Ted Gärdestad 😉 Prismässigt vore det trevligt om man kunde hamna under 1000-lappen. eftersom att du antagligen inte har nån mixer preamp eller liknande som fråga först? 😉 så vore det enklaste av dig att köpa en Usb mick som finns att köpa under 1000 lappen 😉 Ok Tack! Nån som använt och kan tipsa om några bra USB-mickar?
Claes Holmerup Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 Innan du överväger en USB-mic, så läs gärna denna tråden: https://www.studio.se/index.php?showtopic=41694
baldypwn (oregistrerad) Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 Tack för den Claes! Nu har vi lite kött på benen inför köpet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.