Jump to content
Annons

Bas-stärkare för gitarrist

Sajmon

Recommended Posts

Jag har spelat gitarr och trummor i 10 år. Har nu kommit över en squier affinity P-bas som jag har bytt halsen på till en med maple-gräppbräda. Funderar nu på hur jag kan göra den ännu bättre.

För det första ska väl mickarna bytas ut.. men till vad? fenders orginal? eller kan man skaffa aktiva på något sätt? bygga in ett batteri :/

Sedan till den stora frågan.. förstärkaren.

Jag vill ha en stärkare med RÖR, inte transistor.. hur små stärkare görs med rör?

jag hade inte tänkt att lägga ner än max 2500 på en "bra" stärkare... bara för att ha hemma och leka med, kanske också sätta dit en bastrum-mick och spela in lite.

Vad ska jag ha för storlek? vad behöver jag?

Tacksam för tipps!

/S

Redigerat av Sajmon
Dela på andra sajter

Annons

Ska du spela in eller bara lira? Man får inte mycket basförstärkare för 2500 kr, rörtopparna börjar vid 10k vad jag sett och combos är nog inte billiga de heller. Hartke har rätt ok stärkare i budgetsegmentet men är osäker på hur de minsta modellerna låter.

Dela på andra sajter

harley benton har ngn rörhäck på thomann vet jag. billig o söt!

skaffa en högtalarlåda avsedd för bas istället, så kan du köra med din gitstärkare om d u har ngn!

Dela på andra sajter

Clawfinger (oregistrerad)

skaffa en högtalarlåda avsedd för bas istället, så kan du köra med din gitstärkare om d u har ngn!

Precis! Fett med mos med gitarrstärk och baslåda. Kolla "Kustom"s lådor, från Luthman. Billigt.

Dela på andra sajter

Precis! Fett med mos med gitarrstärk och baslåda. Kolla "Kustom"s lådor, från Luthman. Billigt.

dessutom kan man dista lagom mkt. 😛

Kustom gör förvånansrfärt bra prylar.

vi har en git.stärkare i vår studio, och den låter riktigt mysig o köra country på. likadant med mjukare hårdrock. 😄

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.