Anders F Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 Hejsan Jag har ett litet problem som jag undrar om nån har en lösning på. Det är så att jag på jobbet behöver en låt och min kollega köpte då låten åt mig på Itunes eftersom jag inte har Itunes själv på min arbetsdator. Sedan skickade han den till min mail och jag skulle öppna låten här hemma, men då kommer det upp att min dator inte auktoriserad att öppna låten och att jag måste logga in med mitt apple id. Jag har inget konto hos Itunes eller något sådant. Är det någon som vet hur jag kan göra? Och det kan väll inte vara olagligt att någon annan köper en låt åt dig?? Då skulle man ju inte kunna ge skivor i julklapp. MVH Anders
Implasticyde Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 Låten är bunden till iTunes på ditt jobb, därför frågar iTunes hemma hos dig efter användarID för att du skall få rättighet att spela låten även hemma på din dator. Antingen får din arbetskamrat knappa in sitt lösenord och ge dig rättigheter på din hemdator men eftersom man bara har 5st iTunes rättigheter att använda totalt sett (om jag inte minns fel) hade iallafall jag inte gjort detta utan istället valt en annan lösning som är *trumvirvel* Bränn ut låten som audiofil från iTunes på ditt jobb (du har då avverkat 1/5 bränningar för just den låten) och importera den sedan hemma så är saken biff! 🙂
Anders F Postat 11 januari 2008 Trådstartare Postat 11 januari 2008 Låten är bunden till iTunes på ditt jobb, därför frågar iTunes hemma hos dig efter användarID för att du skall få rättighet att spela låten även hemma på din dator. Antingen får din arbetskamrat knappa in sitt lösenord och ge dig rättigheter på din hemdator men eftersom man bara har 5st iTunes rättigheter att använda totalt sett (om jag inte minns fel) hade iallafall jag inte gjort detta utan istället valt en annan lösning som är *trumvirvel* Bränn ut låten som audiofil från iTunes på ditt jobb (du har då avverkat 1/5 bränningar för just den låten) och importera den sedan hemma så är saken biff! 🙂 Tack så mycket för svaret. Då gör jag så med gott samvete då jag faktiskt har betalat för den 😛 MVH Anders
spass Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 jag använder aldrig itunes att spela upp musik med(tycker det är skit). jag tror man undviker ditt problem med ett annat program men vet egentligen inte. cog är kanske det bästa för mac... http://www.free-mac-software.com/cog/
Implasticyde Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 jag använder aldrig itunes att spela upp musik med(tycker det är skit).jag tror man undviker ditt problem med ett annat program men vet egentligen inte. cog är kanske det bästa för mac... http://www.free-mac-software.com/cog/ Kör mitt iTunes på en Mac och för egen del tycker jag precis tvärt om av många orsaker. 1) Jag kan köpa min musik direkt genom iTunes Music Store. 2) Sökfunktionen i iTunes fungerar precis som spotlight och lämnar inget mer att önska. 3) Jag synkar min iPod till iTunes enligt de val jag själv gör. 4) Jag bränner ut musiken i valfritt format direkt i iTunes och slipper använda annat brännarprogram och manuellt söka ut var låtarna finns i detta andra brännarprogram. 5) Jag får upp skivomslagen på ett snyggt och enkelt sätt till varje album om jag så önskar. 6) iTunes spelar upp de alla de format jag använder mig av. 7) Kan välja vad som presenteras för information om varje låt/artist/skiva och söka på fler låtar från samma artist i ett naffs. Bra va! 🙂
Anders F Postat 11 januari 2008 Trådstartare Postat 11 januari 2008 jag använder aldrig itunes att spela upp musik med(tycker det är skit).jag tror man undviker ditt problem med ett annat program men vet egentligen inte. cog är kanske det bästa för mac... http://www.free-mac-software.com/cog/ Nej, jag testade även att spela upp från andra program och det går ej. //Anders
Becker Postat 11 januari 2008 Postat 11 januari 2008 Låtarna man handlar på itunes är väl DRM skyddade och därför kan man inte skick runt dom hur som helst. Har för mig att man kan köpa icke drm skyddade oxå men då kostar det en slant mer, är inte helt säker på det dock. Enklaste alternativet som jag ser det är att göra som någon tiidgare skrev, bränn ut på skiva.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.