Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som sagt, är det någon som har testat den och kan ge ett utlåtande? Den är ju gratis, men jag känner ändå ett visst motstånd mot att installera saker som jag inte vet om jag kommer att använda.

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
Som sagt, är det någon som har testat den och kan ge ett utlåtande? Den är ju gratis, men jag känner ändå ett visst motstånd mot att installera saker som jag inte vet om jag kommer att använda.

:rolleyes: och enda sättet att få det är nåt du kommer att använda är väl genom att prov först eller hur? vad andra tycker kan ju inte avgöra vad du tycker. det är som att beskriva musik för en döv.

Postat

Har inte testat just den då den inte finns i AU-format. Men deras Fish-fellet paket är bland de bästa gratispluggarna man kan få tag på.

Postat (redigerat)

:rolleyes: och enda sättet att få det är nåt du kommer att använda är väl genom att prov först eller hur? vad andra tycker kan ju inte avgöra vad du tycker. det är som att beskriva musik för en döv.

Ja, fast det finns ju cirka en miljard gratispluggar på nätet och jag har ingen lust att gå igenom dem alla för att hitta de jag gillar. Om folk hypar en plugg så kan den vara värd att kolla närmre på, men om folk tycker att den låter skräp så struntar jag i den. Det är klart att vissa saker kommer att gå mig förbi genom att resonera på detta vis, men med tanke på att det besparar mig en massa möda så tycker jag ändå att det är värt det. Jag litar trots allt på forummedlemmarnas omdömen 😱

Redigerat av wallie999
drloop (oregistrerad)
Postat

Jag har kört Dominion, funkar bra men sällan använd...

Det är lite speciellt med envelope shapers.

Det som roligt är att har exciter och saturate inbyggt vilket gör Dominion lite mer användabar än en ren envelope shaper plugg.

Postat

Ja, att den är en kombination av flera effekter gör den intressant. Den verkar kunna göra spännande saker :rolleyes: Blir nog till att ladda ner den ikväll och testa den.

Postat

Vilket program jobbar du i? Senare versioner av Cubase och Logic har inbyggda transient shapers som jag tycker funkar bättre än Dominion.

Postat (redigerat)
Vilket program jobbar du i? Senare versioner av Cubase och Logic har inbyggda transient shapers som jag tycker funkar bättre än Dominion.

Ok, jag jobbar i Cubase studio 4.1, men brukar i princip aldrig använda cubase egna pluggar (förutom den nya kompressorn till sidechain). Vilken plugg är det du tänker på?

Edit: Ah, jag kollade på steinbergs hemsida nyss och såg att deras envelope shaper bara finns till den "stora" versionen och inte till studio. Typiskt... (dock inget som får mig att hosta upp 4000 extra 🙂)

Redigerat av wallie999

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.