Henke Postat 4 oktober 2004 Dela Postat 4 oktober 2004 Ville bara påminna er om att inte glömma bort årets viktigaste högtid: Kanelbullens dag (4:e Oktober) Men det har ni väl inte missat hoppas jag? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 4 oktober 2004 Dela Postat 4 oktober 2004 Hackeman? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kristofer2000 (oregistrerad) Postat 4 oktober 2004 Dela Postat 4 oktober 2004 nej självfallet inte, mmmm ja 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 4 oktober 2004 Dela Postat 4 oktober 2004 Muffins dag är alla andra dagar mums 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 oktober 2004 Dela Postat 4 oktober 2004 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 4 oktober 2004 Dela Postat 4 oktober 2004 Från att vara högerns hysteriska demonstrationsdag (Mot löntagarfonder) till att bli kanelbullens dag. Sverige är inte ett sån't skitland i alla fall. Kram på er alla - ät en bulle och bli snäll //Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 4 oktober 2004 Dela Postat 4 oktober 2004 Hackeman? 🙂 Nej, Henkeman. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 4 oktober 2004 Dela Postat 4 oktober 2004 (redigerat) Hackeman? 😆 Ehh... ja? 😏 Jag bränner ju bara mina bullar... 😲 Men - precis hemkommen från mossan & fassan (idag, 4 okt!), hittar jag denna tråd, och är lättad över att jag precis ätit mig mätt på mossans kanelbullar... 😕 Redigerat 4 oktober 2004 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 4 oktober 2004 Dela Postat 4 oktober 2004 Jag har en rebus dagen till ära: + Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 4 oktober 2004 Dela Postat 4 oktober 2004 (redigerat) Ö-bulle? Klipp-bulle? Mitt i vattnet-bulle? R*nk-bulle? Monte Christo-bulle? Ayers Rock-bulle? Vulkan-bulle? Den svarta ön-bulle? Nemo-bulle? Que? 😳 /nemo Redigerat 4 oktober 2004 av captain nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 4 oktober 2004 Dela Postat 4 oktober 2004 Om någon av ovan är rätt måste det vara vulkan-bulle... 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 4 oktober 2004 Dela Postat 4 oktober 2004 Inte ens nära Nemo! 😳 Eller jo nästan med halva i ett av förslagen! Keep on coming! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 4 oktober 2004 Dela Postat 4 oktober 2004 Inte ens nära Nemo! 😄 Eller jo nästan med halva i ett av förslagen! Keep on coming! Vänta här nu... halva i ETT av förslagen... då är mao "bulle"-delen fel. 😳 Så vad är andra halvan om inte en bulle? Snäcka? Kaka? Kacka? 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 4 oktober 2004 Dela Postat 4 oktober 2004 (redigerat) Inte ens nära Nemo! 😄 Eller jo nästan med halva i ett av förslagen! Keep on coming! Vänta här nu... halva i ETT av förslagen... då är mao "bulle"-delen fel. 😳 Så vad är andra halvan om inte en bulle? Snäcka? Kaka? Kacka? 😲 Du är helt klart på rätt "kanel-längd" Hacke.... Edit: OK en ledtråd så att ni löser den den här veckan: tänk lite mer internationellt med språket 🙂 Redigerat 4 oktober 2004 av hammagrella Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
captain nemo (oregistrerad) Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 (redigerat) Sea shell? //Nemo PS. Fanns något band som hette She sells Sea Shells. Svååårt att uttala Redigerat 5 oktober 2004 av captain nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 5 oktober 2004 Dela Postat 5 oktober 2004 😲😮😲🙂😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TonyHEX Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 Rock-Bulle 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 =,6 October 2004, 09:11]Rock-Bulle 😳 Frukostbröd kan kallas "roll" på engelska och då hade det ju blivit "Rock 'n' Roll", men en kanelbulle heter knappast roll... snarare "bun"... eller "cinnamon bun".. de har mig veterligen inga kanelbullar varken i usa eller uk så frågan är om det finns nåt mer native namn för det.. 🙂 nä, inte enligt Prisma eller Nordstedt iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindh Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 Är jag helt ute och cycklar eller kallas inte kanelbullar "cinamon rolls" på engelska? Således tror jag hett på Rock´n´Roll. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 =,6 October 2004, 09:11]Rock-Bulle 😆 Frukostbröd kan kallas "roll" på engelska och då hade det ju blivit "Rock 'n' Roll", men en kanelbulle heter knappast roll... snarare "bun"... eller "cinnamon bun".. de har mig veterligen inga kanelbullar varken i usa eller uk så frågan är om det finns nåt mer native namn för det.. 😳 nä, inte enligt Prisma eller Nordstedt iaf. Där satt den, Hacke! Tog mig friheten att nöd-översätta bulle med roll i det här fallet, annars hade det ju inte blivit så kul. Rock 'n' Bun, kanske iofs låter schysst....! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 Är jag helt ute och cycklar eller kallas inte kanelbullar "cinamon rolls" på engelska? Således tror jag hett på Rock´n´Roll. 🙂 Cyklar. "Buns" heter dom som sagt. Och som också sagts (Hej Hacke! 😳) så existerar dom knappt i engelsktalande länder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 6 oktober 2004 Dela Postat 6 oktober 2004 (redigerat) Är jag helt ute och cycklar eller kallas inte kanelbullar "cinamon rolls" på engelska? Således tror jag hett på Rock´n´Roll. 🙂 Cyklar. "Buns" heter dom som sagt. Och som också sagts (Hej Hacke! 🙂) så existerar dom knappt i engelsktalande länder. Nämenhallådär... Lindh cyklar ju inte alls det! Tror jag.. "cinnamon rolls" låter bekant, och googlar vi på det så upptäcker vi att Lindh lutar åt att ha rätt. 😳 Nåja, skönt det är över iaf. Rebusen är löst. Puh. 🙂 edit: stavade "cinnamon" med ett "n"... men det gör många andra oxå så det funkar att googla på vilket som.. 😆 Redigerat 6 oktober 2004 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 3 oktober 2006 Dela Postat 3 oktober 2006 12 bullar för 19 spänn på Ica 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 4 oktober 2006 Dela Postat 4 oktober 2006 Yeah! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 4 oktober 2006 Dela Postat 4 oktober 2006 Mums 😄🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 4 oktober 2006 Dela Postat 4 oktober 2006 Nu blev jag sugen på en härlig bullfitta 🙂 😄🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 4 oktober 2006 Dela Postat 4 oktober 2006 Nu blev jag sugen på en härlig bullfitta 🙂 🙂 :) räker de inte med barbera dockan du fixade? 😄🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 4 oktober 2006 Dela Postat 4 oktober 2006 Ska baka med en kompis ikväll....men det blir nog hon som bakar och jag som provsmakar 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 4 oktober 2006 Dela Postat 4 oktober 2006 Nu blev jag sugen på en härlig bullfitta 🙂 😄🙂 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 4 oktober 2006 Dela Postat 4 oktober 2006 Nu blev jag sugen på en härlig bullfitta 😎 🙂😆 😮 Busigt av overkill...hoppas han blir bjuden på det ikväll då 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.