Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag blir helt locco här! Jag sitter med en ddrum 4 modul som jag vill sälja men så har jag råkat kvadda styrhjulet och chippet som sitter under som styr hela enheten. Vart får jag tag på reserv delar? Känns som jag letat överallt, skulle va högst tacksam för hjälp.

Annons
Postat (redigerat)

Men asså om jag har fattat det rätt så tillverkas inte ddrum längre och innan dom slutade tillverkas vart ddrum uppköpt ifrån clavia?

Redigerat av bubben
Postat
Men asså om jag har fattat det rätt så tillverkas inte ddrum längre och innan dom slutade tillverkas vart ddrum uppköpt ifrån clavia?

Jaha, i så fall är det mer än vad jag vet, men jag har å andra sidan inte heller haft någon anledning till att hänga med vad som har hänt.

Det kan ju mycket väl stämma att det är så. Men oavsett så finns det säkert reservdelar kvar att tillgå misstänker jag. Kolla med Slagverket/Musikbörsen och Birka Musik i Stockholm eller med Buller & Bång i Göteborg som ju är rena trum/slagverksbutiker. Tidigare så var det i alla fall samma personal som gjorde både Ddrum och Nord-syntharna då det var samma personer som låg bakom upphovet till båda instrumenten. Bengt Lilja var en av dessa i båda fallen. Kanske han finns att hitta hor Nord-syntharna idag om inte trumbutikerna kan hjälpa till? Men det borde gå att få fram reservdelen relativt snabbt och enkelt tycker jag. Men jag kan ju ha fel naturligtvis.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Clawfinger (oregistrerad)
Postat

Clavia sålde ddrum till... ddrum? Kolla www.ddrum.com, där finns det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.