Jabberwocky Postat 9 januari 2008 Dela Postat 9 januari 2008 Jag har ett problem med Cubase och Reason som helt otippat dykt upp. Det funkade fint att använda båda programen samtidigt förut men nu har det hänt något 😕 När jag ska spela upp något jag spelat in i cubase så funkar det fint i cubase och reason spåren hänger också med. Men enbart då jag spelar upp i cubase. Jag kan alltså inte lyssna och ändra saker i reason under uppspelningen utan enbart i cubase. Det är extremt irriterande för jag vill höra cubase spåren då jag ändrar synthar och trummor i reason. Kan någon vänlig själ försöka hjälpa? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 9 januari 2008 Dela Postat 9 januari 2008 (redigerat) Då har du bockat för något som har med Audio Application release antingen i ditt Cubase eller via ditt ljudkort... EDIT: Gå via ditt Cubase och klicka på Device Setup som ligger under menyn Devices i arkivmenyn... I den rutan som kommer upp klickar du på VST AUDIO BAY, i den högra delen av rutan finns det nu en liten kryssruta som heter "Release Audiobay driver in background" bocka av den... Om det inte är det har jag inga fler tips utifrån den infon du angett... Redigerat 9 januari 2008 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jabberwocky Postat 9 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2008 Tack! Nu funkar det perfekt 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 9 januari 2008 Dela Postat 9 januari 2008 NP 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.