Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja. Peo heter jag och är 26 år och bor i Gävle. Spelar bas i hårdrocks bandet Gasoline Queen.

Har precis fått för mig att nu jävlar ska jag lära mig att spela in både mina egna låtar

och Gasoline Queens låtar i repan och försöka få det att låta grymt 😮

Har ju förstått att det är en ganska brant inlärningskurva att lära sig en DAW utan förkunskaper.

Men jag försöker läsa så mycket forum, tidningar och googlar hårt för att lära mig.

Har skaffat mig en gammal Lexicon Omega och den funkar rätt så bra. ( fick den för 1000 lappen så jag är

inte så kräsen). Nu har jag bestämt mig för att lära mig Sonar 7 och jag har kommit en bit på vägen, men har låååååångt kvar tills jag kan kalla mig duktig.

Ja, ja . Det var en kort presentation av mig. Fråga gärna om ni vill veta nåt eller kom gärna med tips om sonar 7.

Alla andra tips oxå välkommna så klart.

Nä nu har jag inte tid att skriva nåt mer, ska jag försöka lära mig hur man gör audio tracks av ezdrummer i sonar.. hmmm

MVH// Studio Rookie

Annons
Postat

Tjenare och välkommen från en annan som sitter och försöker nöta in kunskap!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.