Jump to content
Annons

Becker presenterar sig!


Becker

Recommended Posts

Tjo!

Har varit medlem ett tag här nu och insåg idag att jag inte presenterat mig. Här har ni mig! 🙂

Jag heter Daniel Becker och är 29 år, fyller 30 om ett par veckor. Jag bor i en på tok för liten lägenhet i Sveriges fulaste stad Västerås tillsammans med 2 ouppfostrade katter och en sambo. Jag pluggar till behandlingsassistent alt socionom och räknar vara klar nångång under 2009 sen ska jag ha större bostad och eget lekrum med mina studioprylar. 😳

Jag började spela gitarr nångång under tonåren och musik var mitt stora intresse under flera år. Lirade i lite olika punkband och spelade bas ett tag i ett coverband. Hade en Amiga 500 och kom över ProTracker med hela 4 kanaler. Programerade trummor och bas i Protracker sen kopplade jag in gitarren i steroen och spelade in allt på kassett. Jag har en låda med gamla Amigaprylar nere i källaren och förmodligen gamla inspelningar oxå. Vore lite småkul att lyssna på det idag, lät ju asbra då. 😛

Av olika anledningar så tappade jag musikintresset helt under ganska många år och spelade knappt på mina gitarrer heller. Sommaren 2007 köpte jag mot alla odds en MacBookPro och sen har det bara rullat på. Började leka lite i Garageband men insåg rätt fort att det inte höll måttet för det jag ville producera så när Logic 8 släpptes så var valet rätt självklart.

Producerar mest trance som går åt det psykadeliska hållet men ändå rätt snäll sådan tycker jag. Känner att jag utvecklas hela tiden men har fortfarande extremt mycket kvar att lära mig teknikmässig. Mycket av det jag gör idag görs lite på måfå utan att veta vad jag egentligen gör. Känns som det är lite väl tidskrävande och borde egentligen sätta mig in i den teoretiska delen mycket mer för att förstå grundläggande principer. Tråkigt jobb bara, roligare att vara kreativ och skapa.

Tyvärr lär det bli rätt tyst från min sida under våren, iaf musikmässigt. Åker till Gotland i slutet av Januari och kommer vara där större delen av våren. Dator och musikutrustning får tyvärr stanna hemma. Jag har laddat upp 2 låtar här på forumet och det är väl den senaste som jag känner mig riktigt nöjd med och det är nog den som tagit längst tid att göra. Lyssna gärna. 😳

/Daniel Becker

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...