Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Jag är ingen teknisk expert. Men jag vill påstå att Audigy 2 duger bra att köra på. Men det beror givetvis lite på vad du vill kunna göra.

Jag kan ingenting om brusförhållanden med mera, men jag märker inte av något brus när jag spelar in.

Latencyn är tillräckligt låg för att lägga på exempelvis reverb i realtid, alternativt spela från ett midiklaviatur med ljudet liggande i datorn.

Med det mixerbordet så har du väl Main Out + en Aux ut? Vilket ger 3 mono tappningar, alternativt en stereo + 1 mono tappning. Då ser inte jag någon anledning att skaffa något annat ljudkort ännu i varje fall.

Börja testa med det du har.

Ska du börja spela in trummor, eller annat, som kräver lite mer vad gäller antalet samtidiga ljudkällor, så kanske det kan vara läge att fundera på andra ljudkort, men då även ett större mixerbord.

Mina tankar om det hela, men jag är ganska novis både vad det gäller tekniken bakom, och hur man får till en bra mix 😳

<EDIT>

Kanske ska tillägga:

Jag har ett Soundblaster Audigy 2 Platinum och använder Cubase SL.

Kortet har 6 ingångar och 6 utgångar.

Jag spelar mest in Audio, och kör väldigt lite MIDI.

</EDIT>

Redigerat av Jonte
Postat

Hej igen 😆

Du har fått svar på mailet.

Jag vet att det finns gott om människor här som kan sakerna bättre än jag dock. Så om anledningen till att inga fler har svarat är att alla håller med mig, så är jag glad 😲

Men för min osäkerhetsskull, så kom gärna med ett "jag håller med", alternativt lite egna synpunkter... 😆

Postat

Skumt... Jag skickar om det som ett PM istället. Ska till jobbet ikväll igen, så du får det då.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.