stevieee Postat 4 oktober 2004 Postat 4 oktober 2004 för ja har en behringer UB802 http://www.zzounds.com/media/feed/large/BEHUB802.jpg vilket ljudkort ska man ha till det där ? Jag har ett audigy 2 men alla snackar om audiophile 0404 kort osv. vad ska man ha om man oxå lyssnar på musik från datan genom högtalarna ?
Jonte Postat 4 oktober 2004 Postat 4 oktober 2004 (redigerat) Jag är ingen teknisk expert. Men jag vill påstå att Audigy 2 duger bra att köra på. Men det beror givetvis lite på vad du vill kunna göra. Jag kan ingenting om brusförhållanden med mera, men jag märker inte av något brus när jag spelar in. Latencyn är tillräckligt låg för att lägga på exempelvis reverb i realtid, alternativt spela från ett midiklaviatur med ljudet liggande i datorn. Med det mixerbordet så har du väl Main Out + en Aux ut? Vilket ger 3 mono tappningar, alternativt en stereo + 1 mono tappning. Då ser inte jag någon anledning att skaffa något annat ljudkort ännu i varje fall. Börja testa med det du har. Ska du börja spela in trummor, eller annat, som kräver lite mer vad gäller antalet samtidiga ljudkällor, så kanske det kan vara läge att fundera på andra ljudkort, men då även ett större mixerbord. Mina tankar om det hela, men jag är ganska novis både vad det gäller tekniken bakom, och hur man får till en bra mix 😳 <EDIT> Kanske ska tillägga: Jag har ett Soundblaster Audigy 2 Platinum och använder Cubase SL. Kortet har 6 ingångar och 6 utgångar. Jag spelar mest in Audio, och kör väldigt lite MIDI. </EDIT> Redigerat 4 oktober 2004 av Jonte
stevieee Postat 4 oktober 2004 Trådstartare Postat 4 oktober 2004 okej men jag har ju bara själva ljudkortet soundblaster audigy , du har väl en sån där frontpanel o sånt tjaffs?
Jonte Postat 4 oktober 2004 Postat 4 oktober 2004 Hej igen 😆 Du har fått svar på mailet. Jag vet att det finns gott om människor här som kan sakerna bättre än jag dock. Så om anledningen till att inga fler har svarat är att alla håller med mig, så är jag glad 😲 Men för min osäkerhetsskull, så kom gärna med ett "jag håller med", alternativt lite egna synpunkter... 😆
stevieee Postat 4 oktober 2004 Trådstartare Postat 4 oktober 2004 hmm har inte fått nått mail ? steve_lito@hotmail.com e den.
Jonte Postat 4 oktober 2004 Postat 4 oktober 2004 Skumt... Jag skickar om det som ett PM istället. Ska till jobbet ikväll igen, så du får det då.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.