kojdavid (oregistrerad) Postat 7 januari 2008 Postat 7 januari 2008 (redigerat) Hejsan! Jag har Cubase och DFH i datan o så har jag kopplat in mitt eltrumset så jag kan spela på det genom DFH, men när jag spelar in så ändrar den om det jag har spelat, jäääätte konstigt, det funkade i början att spela in vanligt, men nu blir det att den ändrar om allt så det blir baktakter o massa skummt! Verkligen jätte tacksam för svar! Mvh David. Redigerat 9 januari 2008 av Olsberg Tydliggjorde rubrik
Unicron Postat 7 januari 2008 Postat 7 januari 2008 Hejsan! Jag har Cubase och DFH i datan o så har jag kopplat in mitt eltrumset så jag kan spela på det genom DFH, men när jag spelar in så ändrar den om det jag har spelat, jäääätte konstigt, det funkade i början att spela in vanligt, men nu blir det att den ändrar om allt så det blir baktakter o massa skummt! Verkligen jätte tacksam för svar! Mvh David. Skulle nog kunna vara latency-fel, prova att höja latencyn så kanske det hjälper, har samma problem hemma eftersom mitt ljudkort inte pallar att ha låg latency, så tagningar flyttar på sig lite när man har spelat in dom! Ifall du inte vet hur du ställer in latency (antar att du kan, men man vet aldrig. Ta det inte personligt) så går du in i Devices/Device Setup/Gå in där det står ditt ljudkorts ASIO drivisar/Control Panel och där ställer du upp latencyn! Hoppas det hjälpte något i alla fall! Om inte så är det bara att söka vidare! / R
kojdavid (oregistrerad) Postat 9 januari 2008 Postat 9 januari 2008 Hejsan! Jag har Cubase och DFH i datan o så har jag kopplat in mitt eltrumset så jag kan spela på det genom DFH, men när jag spelar in så ändrar den om det jag har spelat, jäääätte konstigt, det funkade i början att spela in vanligt, men nu blir det att den ändrar om allt så det blir baktakter o massa skummt! Verkligen jätte tacksam för svar! Mvh David. Skulle nog kunna vara latency-fel, prova att höja latencyn så kanske det hjälper, har samma problem hemma eftersom mitt ljudkort inte pallar att ha låg latency, så tagningar flyttar på sig lite när man har spelat in dom! Ifall du inte vet hur du ställer in latency (antar att du kan, men man vet aldrig. Ta det inte personligt) så går du in i Devices/Device Setup/Gå in där det står ditt ljudkorts ASIO drivisar/Control Panel och där ställer du upp latencyn! Hoppas det hjälpte något i alla fall! Om inte så är det bara att söka vidare! / R Nej alltså det är inte försenat eller så.. den ändrar om hela trumspelet så det blir värsta bra känsla i varje slag o gör så det låter Meshuggah om det, alltså det gör om hela trumspelet.. SVIIN KONSTIG.. fattar inte hur jag har lyckats med detta.. det hindrar mig allafall från att spela så jag vill.. blir baktakter o skit.. skulle verkligen behöva hjälp!
Ken Kängström Postat 9 januari 2008 Postat 9 januari 2008 Hejsan! Jag har Cubase och DFH i datan o så har jag kopplat in mitt eltrumset så jag kan spela på det genom DFH, men när jag spelar in så ändrar den om det jag har spelat, jäääätte konstigt, det funkade i början att spela in vanligt, men nu blir det att den ändrar om allt så det blir baktakter o massa skummt! Verkligen jätte tacksam för svar! Mvh David. Skulle nog kunna vara latency-fel, prova att höja latencyn så kanske det hjälper, har samma problem hemma eftersom mitt ljudkort inte pallar att ha låg latency, så tagningar flyttar på sig lite när man har spelat in dom! Ifall du inte vet hur du ställer in latency (antar att du kan, men man vet aldrig. Ta det inte personligt) så går du in i Devices/Device Setup/Gå in där det står ditt ljudkorts ASIO drivisar/Control Panel och där ställer du upp latencyn! Hoppas det hjälpte något i alla fall! Om inte så är det bara att söka vidare! / R Nej alltså det är inte försenat eller så.. den ändrar om hela trumspelet så det blir värsta bra känsla i varje slag o gör så det låter Meshuggah om det, alltså det gör om hela trumspelet.. SVIIN KONSTIG.. fattar inte hur jag har lyckats med detta.. det hindrar mig allafall från att spela så jag vill.. blir baktakter o skit.. skulle verkligen behöva hjälp! Du har inte någon kvantisering ativerat som placerar om dina slag efter inspelningen?
kojdavid (oregistrerad) Postat 9 januari 2008 Postat 9 januari 2008 Hejsan! Jag har Cubase och DFH i datan o så har jag kopplat in mitt eltrumset så jag kan spela på det genom DFH, men när jag spelar in så ändrar den om det jag har spelat, jäääätte konstigt, det funkade i början att spela in vanligt, men nu blir det att den ändrar om allt så det blir baktakter o massa skummt! Verkligen jätte tacksam för svar! Mvh David. Skulle nog kunna vara latency-fel, prova att höja latencyn så kanske det hjälper, har samma problem hemma eftersom mitt ljudkort inte pallar att ha låg latency, så tagningar flyttar på sig lite när man har spelat in dom! Ifall du inte vet hur du ställer in latency (antar att du kan, men man vet aldrig. Ta det inte personligt) så går du in i Devices/Device Setup/Gå in där det står ditt ljudkorts ASIO drivisar/Control Panel och där ställer du upp latencyn! Hoppas det hjälpte något i alla fall! Om inte så är det bara att söka vidare! / R Nej alltså det är inte försenat eller så.. den ändrar om hela trumspelet så det blir värsta bra känsla i varje slag o gör så det låter Meshuggah om det, alltså det gör om hela trumspelet.. SVIIN KONSTIG.. fattar inte hur jag har lyckats med detta.. det hindrar mig allafall från att spela så jag vill.. blir baktakter o skit.. skulle verkligen behöva hjälp! Du har inte någon kvantisering ativerat som placerar om dina slag efter inspelningen? Jag vet inte, hur gör jag såfall för att ändra tillbaka? tusen tack för hjälp alltså!
Björn Olsberg Postat 9 januari 2008 Postat 9 januari 2008 Rubrik: AKUT HJÄLP SNÄLLA! , DFH + CUBASE! Läs tråden Skriv inte rubriker med stora bokstäver samt Forumregel 5 Redigerar rubriken. Mvh,
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.