Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

bara en av 8 fungerar av ljudnivåmätarna i mixern samt nivåmätaren vänster om audiospåret när jag inte spelar in eller under inspelning.

Men efter att jag spelat in fungerar allt men vem orkar spela in för att se över ljudnivån.

alla inkanaler är aktiverade dock syns inte den oranga högtalaren på alla kanaler förutom en där man lägger till busarna osv...

det måste ha något med detta att göra men hur löser jag det? (är nybörjare med mac & cubase 4)

jag använder mig av:

MacBook 2 GHz Intel Core 2 Duo 1 GB RAM Mac OS X 10.5 Leopard,

Cubase Studio 4.1,

Alesis multimix 8 Firewire (senaste drivrutinerna för Leopard installerat)

Annons
Postat

Kan det vara så att du inte har klickat i "högtalar-knappen" som finns på varje kanal så att du ser in-signalerna?

Prova att klicka i den, ser ut som en högtalar-kon!

Postat

jamen detta undrar jag över. i gamla cubase sx 1 så kunde man se insignalen direkt i kanalen nu måste man switcha till nåt annat fönster eller slå på monitorknappen vilket känns sådär om man inte kör mjukvarulyssning på insignal. tips nån? Emil

Postat

Mig veterligen finns det inga inkanaler i Studioversionen.

Postat
man måste väl kunna se hur hög insignalen är innan man spelat in med Cubase Studio 4? det kunde jag ju med Cubase LE på min PC.

Njäe ... det man ser även i LE är väl utsignalen på kanalen ...

Även när du ska spela in har du ju en utsignal, vilket är den som syns.

Det går ju att göra en enkel test. Spela in nånting samtidigt som du rör på regeln. Förändras volymstapeln på kanalen? Lyssna sen på det inspelade. Förändras volymen på det?

Postat
Kan det vara så att du inte har klickat i "högtalar-knappen" som finns på varje kanal så att du ser in-signalerna?

nar jag gjorde det sa funkar det men detta behovdes inte pa LE. ar inte denna symbol for direct monitor eller na liknande?

Postat

nar jag gjorde det sa funkar det men detta behovdes inte pa LE. ar inte denna symbol for direct monitor eller na liknande?

Är inte säker, men det funkade ju iaf.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.