Jump to content
Annons

En stor ökning av Imac och powermac g5

Sonefors

Recommended Posts

Har nu sittit ganska länge och haft koll på powermac g5 och på Imac, och jag ser en ganska stor ökning av dessa där. Vad beror det på tror ni? 😲 Jag planerar ju på att konvertera över till mac och logic 🙂

Mvh

Sonefors

Dela på andra sajter

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Har nu sittit ganska länge och haft koll på powermac g5 och på Imac, och jag ser en ganska stor ökning av dessa där. Vad beror det på tror ni? 😲 Jag planerar ju på att konvertera över till mac och logic 🙂

Mvh

Sonefors

Så stor ökning är det väl iofs inte? Men att folk säljer några år gamla icke-Intelmacar är rätt naturligt speciellt när det kommer nya macar väldigt snart...

Dela på andra sajter

Mvh

Sonefors

Så stor ökning är det väl iofs inte? Men att folk säljer några år gamla icke-Intelmacar är rätt naturligt speciellt när det kommer nya macar väldigt snart...

Jodå, ökningen är ganska stor 🙂

Dela på andra sajter

har sett det ja. 🙂 kommer gå över till G5 om ngra månader skulle jag tro.. självklart PPC.. :rolleyes:

då blir det även byte av ljudkort. mitt digi001 klarar surround, men det är trilskligt. och min dator klarar precis ett stort projekt..

så ja, jag tror att det är pga. Intel och Logic8 som PPC-priserna dyker en aning!

edit: lade till ett ord.

Redigerat av IDF
Dela på andra sajter

Power macar verkar ha problem med nya Logic. Jag skulle gå på Intel mac istället.

Det är väl snarare tvärt om va? Alltså att nya intel macarna har problem? Typ med firewire portarna å så :rolleyes:

Dela på andra sajter

Power macar verkar ha problem med nya Logic. Jag skulle gå på Intel mac istället.

Det är väl snarare tvärt om va? Alltså att nya intel macarna har problem? Typ med firewire portarna å så :rolleyes:

Ja, iMac och Macbook Pro. Mac Pro är dock inte drabbad (än) och är det bästa valet om man vill kunna bygga ut med UAD-1-kort och kunna köra internt ljudkort (för låg latency).

Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Prestanda problem vad jag vet...

Dela på andra sajter

Prestanda problem vad jag vet...

Struntprat..

Dela på andra sajter

Ja, iMac och Macbook Pro. Mac Pro är dock inte drabbad (än) och är det bästa valet om man vill kunna bygga ut med UAD-1-kort och kunna köra internt ljudkort (för låg latency).

hehe njaaaaaaaa..har själv en mac pro och har åkt på lite problem kan man säga...

//Crusner

Redigerat av Crusner
Dela på andra sajter

Sant, Logic 8 verkar lida av lite barnsjukdomar.

Inte enligt alla men enligt många (inklusive mig själv). De buggar som finns i 8an är alldeles för allvarliga. Det jag lärt mig är att man ALDRIG ska köpa en uppgradering direkt, vänta ett halvår iaf.. ganska självklart men ack så svårt att följa! man vill ju alltid ha det senast, tyvärr:P

//Crusner

Dela på andra sajter

Inte enligt alla men enligt många (inklusive mig själv). De buggar som finns i 8an är alldeles för allvarliga. Det jag lärt mig är att man ALDRIG ska köpa en uppgradering direkt, vänta ett halvår iaf..

//Crusner

Eller så ska man kanske kolla upp lite hur man egentligen ska göra...

Dela på andra sajter

Inte enligt alla men enligt många (inklusive mig själv). De buggar som finns i 8an är alldeles för allvarliga. Det jag lärt mig är att man ALDRIG ska köpa en uppgradering direkt, vänta ett halvår iaf..

//Crusner

Som allt annat så är ju detta en personligfråga men jämför med bilköp t ex. Om t ex volvo släpper en ny bil vill man egentligen aldrig ha första tillverkningen, det är alltid några små fel som fixas efterhand. Så ser jag på det iallafall haha!

MVH

Crusner

Dela på andra sajter

Vilket innebär?

Att det är bra att läsa bruksanvisningen ibland och följa rekommendationer för hur man bäst ansluter externa ljudkort hårddiskar och DSP:er m.m. För inte helt oväntat så är det de som gör det som har minst problem...

Dela på andra sajter

Vilket innebär?

Att det är bra att läsa bruksanvisningen ibland och följa rekommendationer för hur man bäst ansluter externa ljudkort hårddiskar och DSP:er m.m. För inte helt oväntat så är det de som gör det som har minst problem...

Precis som med all teknisk utrustning då'rå. 😉😱

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.