Bone Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 (redigerat) Gick in på teasersiten och lyssnade ljudet i första videoklippet........inte så impad. Inte än iallafall. Han spelade upp ett "jättefräckt"-ljud. Om man vill göra musik till dussinactionfilmer från 1983, skithäftigt verkligen. 😄 Redigerat 22 januari 2008 av Bone
Lars XLN Audio Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 (redigerat) Hörde att någon visade en bastrummepedal som hade repellerande magneter istället för fjäder. Det tyckte jag lät ball 🙂 Lars, har för mig att AD skulle visas på NAMM. Berätta gärna hur det gick! Det gick jättebra, vi visade AD och Retro för storögda amerikaner 🙂 Jason Bonham (son till John Bonham, trummis i Led Zeppelin) kom och tittade bl a! En trevlighetsfaktor var även att temperaturen låg på ca 25 grader varje dag och att man kan ha möte på cafeet på taket på mässan. Glassiiiiigt! Edit: Och när man traskar in i hotellobbyn på Marriott på kvällen så står Bobby Kimball och sjunger "Hold the line" på den lilla scenen där 🙂 Redigerat 22 januari 2008 av Lars XLN Audio
Gilbert Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 Ok, vad Gilbert menar är att även om "rumsfixarn" mäter hela rummet och ställer en 1024 bands EQ, så kommer inte det att fixa ett helt opreparerat rum. Till och med KRK (som har byggt rumsfixarn) håller med. Jag citerar: "Getting a handle on these problems has traditionally meant the installation of soft foam or fabrics, and that's a great start." Har man sett till att peta in basfällor och diffussorer så funkar nog rumsfixarn alldeles utmärkt. Det vet Glaskatten. Men den kan INTE fixa ett helt odämpat rum på det sätt som Glaskatten säger. Det vet Gilbert. Ni har båda en halv poäng. Nu: tillbaka till tråden: Tack för ditt stöd i en mörk period av mitt liv... 🙂 Jag ska hålla mig utanför denna tråd tills den flyttas till en avskiljd plats!
Lars XLN Audio Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 Toontrack var tydligen på NAMM för att visa DFHS 2. Nån som sett nått? Hehe, när en av Toontrack's USA-reps kom till deras bås så satt vår trummis Jakob och testade S2 på deras edrumkit och jag stod vid datorn och testade effekterna. Iklädda våra tjusiga "Addictive Drums"-tshirts! A Kodak moment 🙂
Clawfinger (oregistrerad) Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 Toontrack var tydligen på NAMM för att visa DFHS 2. Nån som sett nått? Hehe, när en av Toontrack's USA-reps kom till deras bås så satt vår trummis Jakob och testade S2 på deras edrumkit och jag stod vid datorn och testade effekterna. Iklädda våra tjusiga "Addictive Drums"-tshirts! A Kodak moment 🙂 Såå? Hur lät det?
Lars XLN Audio Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 Toontrack var tydligen på NAMM för att visa DFHS 2. Nån som sett nått? Hehe, när en av Toontrack's USA-reps kom till deras bås så satt vår trummis Jakob och testade S2 på deras edrumkit och jag stod vid datorn och testade effekterna. Iklädda våra tjusiga "Addictive Drums"-tshirts! A Kodak moment 🙂 Såå? Hur lät det? Det som visades var en alfaversion med ett fåtal kitpieces, och inga mixpresets med effekter. Man hör inte så speciellt bra på mässan, en kakafoni.. Men med tanke på Pat Thralls kompetens så låter det säkert jättebra!
Clawfinger (oregistrerad) Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 Toontrack var tydligen på NAMM för att visa DFHS 2. Nån som sett nått? Hehe, när en av Toontrack's USA-reps kom till deras bås så satt vår trummis Jakob och testade S2 på deras edrumkit och jag stod vid datorn och testade effekterna. Iklädda våra tjusiga "Addictive Drums"-tshirts! A Kodak moment 🙂 Såå? Hur lät det? Det som visades var en alfaversion med ett fåtal kitpieces, och inga mixpresets med effekter. Man hör inte så speciellt bra på mässan, en kakafoni.. Men med tanke på Pat Thralls kompetens så låter det säkert jättebra! Så när du testade effekterna, så rörde du bara musen och vred på dom virtuella knapparna? Jakob spelade utan lurar? Kom igen nu 🙂
Lars XLN Audio Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 Toontrack var tydligen på NAMM för att visa DFHS 2. Nån som sett nått? Hehe, när en av Toontrack's USA-reps kom till deras bås så satt vår trummis Jakob och testade S2 på deras edrumkit och jag stod vid datorn och testade effekterna. Iklädda våra tjusiga "Addictive Drums"-tshirts! A Kodak moment 🙂 Såå? Hur lät det? Det som visades var en alfaversion med ett fåtal kitpieces, och inga mixpresets med effekter. Man hör inte så speciellt bra på mässan, en kakafoni.. Men med tanke på Pat Thralls kompetens så låter det säkert jättebra! Så när du testade effekterna, så rörde du bara musen och vred på dom virtuella knapparna? Jakob spelade utan lurar? Kom igen nu 🙂 Hehe jag vred på kompressorn och då var det en bugg med autogainen så volymen blev ashög. Sen vågade jag inte mer 🙂 Men det lät som.. trummor. Testade bara lite i nån minut typ 🙂 Svårt att bedöma om man inte hör det i bättre miljö, satt nån snubbe bredvid och visade nån läskig harmonizerplugg. Det är ett konstant dån i mässhallarna, man känner sig som Jack Nicholson i ett avlägset fjällhotell till slut 🙂 Man får nog en sannare bild av färdiga audiodemos som man kan lyssna på i lugn och ro!
Linus Postat 23 januari 2008 Postat 23 januari 2008 Hörde att någon visade en bastrummepedal som hade repellerande magneter istället för fjäder. Det tyckte jag lät ball 😄 Tufft!! Slut på gnisslande pedaler. Nu kan vi micka frontskinnet hur mycket vi vill 🙂
Elof (oregistrerad) Postat 23 januari 2008 Postat 23 januari 2008 (redigerat) Hörde att någon visade en bastrummepedal som hade repellerande magneter istället för fjäder. Det tyckte jag lät ball 😄 Tufft!! Slut på gnisslande pedaler. Nu kan vi micka frontskinnet hur mycket vi vill 🙂 Det här låter ju jävligt fräsigt, ingen som har lyckats fiska fram nån länk? Redigerat 23 januari 2008 av Elof
Lars XLN Audio Postat 23 januari 2008 Postat 23 januari 2008 http://www.harmony-central.com/articles/reviews/drumnetics/ den kanske? (såg inte den själv på NAMM, bara hörde om den)
android Postat 23 januari 2008 Postat 23 januari 2008 Lite spännande synthnyheter: Moog Voyager Old School DSI Prophet 08m DSI/Linn Linndrum II analog/digital
J.Westling Postat 23 januari 2008 Postat 23 januari 2008 En till smygtitt pa spectrasonics nya!!! Maste saga att dom har vart ganska creativa och nyskapande. Dom har t.o.m samplat ett brinnande piano plus massa galna saker!! 😄 Core bibloteket blir visst pa 40-50GB. 😮 Har har ni lanken http://sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=6006
IDF Postat 23 januari 2008 Postat 23 januari 2008 Hörde att någon visade en bastrummepedal som hade repellerande magneter istället för fjäder. Det tyckte jag lät ball 😮 Tufft!! Slut på gnisslande pedaler. Nu kan vi micka frontskinnet hur mycket vi vill 😄 njae, inte direkt.. det finns ju fortfarande rörliga metalldelar i pedalen, och självklart kontaktytor på dom. så därför tror jag inte att det problemet är riktigt löst ännu.. menar du slagskinnet? jag förstår inte riktigt.. men jag är som vanligt ganska trött med.. 😄
basshole Postat 23 januari 2008 Postat 23 januari 2008 Kom igen nu Glaskatten! Du som har total koll på Ergo, basfällor och storleken som krävs för att de ska fungera effektivt i lågfrekvensområdet och dynamisk rumskorrigering kan ju inte låta dig snackas ner av någon så opåläst som Gilbert?
Björn Olsberg Postat 24 januari 2008 Postat 24 januari 2008 Delade tråden och inläggen om KRKs nya rumskorrigeringssystem Ergo till en egen tråd. Märker man att en tråd håller på att spåra ur, eller att den inte håller sig till ämnet, så är det bara att klicka på knappen Anmäl och skriva en kort kommentar. Då görs varje moderator medveten om att något bör kollas upp, och inget riskerar att passera obemärkt. Mvh .björn.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.