Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har länge letat externa ljudkort i budgetklassen och har nu hittat två. Min lokala återförsäljare säljer båda till samma pris. 2.195 kronor vardera.

Så, vilken borde jag ta?

M-Audio Fast Track Pro

eller,

E-Mu 0404

Vilken är mest värd 2195 kr? 😏

Annons
Postat

Misstänkte att det skulle luta ditåt i forumet. Det var bara det att expiditen tyckte tvärt om.

Postat
Har länge letat externa ljudkort i budgetklassen och har nu hittat två. Min lokala återförsäljare säljer båda till samma pris. 2.195 kronor vardera.

Så, vilken borde jag ta?

M-Audio Fast Track Pro

eller,

E-Mu 0404

Vilken är mest värd 2195 kr? 😊

EMU 0404 för ljudkvaliteten och m-audio för att det funkar med Pro-tools M-powered.

drloop (oregistrerad)
Postat

+ i kanten för balanserade utgångar på M-Audio...

+ i kanten för reglar på toppen av burken till Emu. Bättre ergonomi.

Postat

Är väl mycket mer programvara med EMU-kortet? Fast det kanske inte är något du behöver.

När dom provade FastTrack (ej PRO) i Studio klagade dom på att mickpreampsen var väldigt svaga. EMU0404 (pci-varianten) fick däremot väldigt bra kritik rätt över.

Postat

Nu har jag beställt en 0404. Får den till månadskiftet. Lovar att skriva ned lite vad jag tycker om den och posta något jag spelat in med den. Nästa köp: En Project b1a 😳

Tack för hjälpen.

Föresten? Kan man strömförsörga fantomatningen med laptopbatteriet?

Har en liten dröm att spela in något helt och hållet i skogen så man skulle ta med en laptop, en kondensator och ljudkortet ut. Orkar batteriet driva det?

• 2 månader senare...
Postat

Nu har jag fått och instalerat mitt 0404. Funkar bajjabra. Nu behöver jag en bättre dator istället. Men som sagt. Ljdukortet var finnemang. Bussigt om någon kunde hjälpa mig att använda kortet fullt ut. 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.